söndag, april 04, 2010

Söndag

Idag har jag haft en ledig dag, en sån där som varit lite nytta med, inte helt meningslös. Jag gillar de dagarna. Jag började med ett besök hos Linus på Itrim, sen gick jag för att hitta en digitalkamera. Har ju inte så bra mobilkamera nu, och tänker att det alltid är bra att ha en kamera ändå. På vägen till kungsgatans tre teknikbutiker för en jämförelse av priser gick jag förbi 3-butiken. Mitt internet har varit så jävla dåligt på senare tid, så fort jag ska buffra upp en divx-fil på nån streaming-sida så lägger modemet av. Så jag gick in och frågade om det verkligen skulle vara så, och hon sa nej nej. Men mitt modem var så gammalt så jag behövde ett nytt om jag skulle vara nöjd. Jag fick förlänga mitt abonnemang trots att jag har månader kvar och så fick jag ett nytt modem med snabbare hastighet. Perfa! Så nu kan jag titta på film och surfa snabbt!
Sen gick jag iallafall till OnOff, men de hade inte så mycket bra kameror, Siba hade en nice och Elgiganten, som jag hoppades på, hade dyrare. Så jag köpte en Olympus som var 500 kr rabatt på just nu. 12 megapixlar, 4x optisk zoom och det blir rätt sköna bilder som ni kan se.
Jag gick en promenad efter det och fotade lite, ska lägga upp fler bilder sen. De här är de som jag gillar bäst, speciellt den på Strandvägen, det blev bra.

Mycket roligt med bollar i trädet, och det blev snyggt att ha museet i bakgrunden.


Inga kommentarer: