torsdag, juli 29, 2010

Pride

Det blev en riktigt rolig kväll igår, hamnade på Miss Transa Sweden på Ambassadeur. Bara massa transor och bögar överallt. Jag hade en bra fylla och dansade hela tiden.
När de skulle kröna Miss Transa Sweden så var det Miss Inga och Dominika Peczynski som var konferencierer och de flamsade runt och sa till publiken att vara tysta. Det var inte någon ordning, en efter en kom missarna in och visade upp sig, och fick varsin fråga. Väldigt varierande frågor, en som var från Persien skulle prata om hur man kunde leva som transa i det landet, och en annan fick frågan vad hon helst ville rulla sig i. Svaret var choklad. På fråga två alltså.

Sen kom Dominikas 9åriga dotter in och skulle dela ut priser, rolig barndom den flickan måste ha. "vad gjorde du igår då lilla vän?" "Jag träffade transor med mamma på nattklubb."

Regnet öser ner och jag ska premiärbesöka Pride Park och se schlagerfest. Kommer väl bli roligt, men jag ska inte köra all in, åker båt tidigt imorn bitti.
Mycket bra också att jag lämnade mina nyinköpta gummistövelskor i Katrineholm för att jag inte orkade släpa på dom. Smart, mycket smart, nu när jag ska stå i blött gräs hela kvällen.

Hörs!

Inga kommentarer: