söndag, juni 11, 2006

Weekend

Trevligt veckoslut. I Torsdags tyckte jag och Jennöh att vi skulle dricka vin i parken, men det blev en bio istället. Vi gick till Saga och skulle se Rika vänner. Efter typ 20 min reklam såg det ut som att filmen skulle börja. Men den verkade svensk. Det stod Helena Bergström och Maria Lundqvist. Shit tänkte jag, vi har gått in till fel film. Vi skrattade och visste inte riktigt vad vi skulle göra, om vi skulle sitta kvar eller gå ut. Sen började andra människor i salongen också vrida lite på sig, och vissa gick ut. Det visade sig att teknikern satt på fel film. Vi fick se början på Heartbreak hotel istället. Den verkade bra. Hon kom in och bad om ursäkt och vi blev bjudna på kaffe. Hon hade tydligen hand om nån gala också samtidigt. När vi kom ut så stod kändisar där och skulle se på nån biopremiär. Jag såg Fredde Granberg och fick lite hjärtklappning. Jag gick in i salongen och hämtade nåt och när jag skulle gå ut igen så gick jag nästan in i honom. Han hade gått till fel salong. Hans kommentar var bäst "Va visar dom annan film också?" Som om det inte finns flera salonger. Roligt. 50 minuter försenat visade de filmen vi skulle se. Den var ganska bra. Efteråt frågade jag om vi fick ta varsin väska med gratisprylar som hade blitt över från galan. Ja visst sa han jag frågade. Så det var bra, vi fick en fin väska, en tidning, en film och lite pringles. Bra kväll helt enkelt.
På fredan hade jag lunchdejt med mamma, Carina och Rosmarie. De hade barnfri dag i Sthlm. Vi gick o shoppa på söder och käkade mat. Mysfaktor 10. På kvällen infriade jag och Jennöh våra planer om vin i parken. Vi satt i Fatbursparken bland alla andra som drack. Allt var perfa tills det kom en polis och hällde ut vårt vin. Suck. Sen gick vi till Street och tittade på Jens arrangemang, typ inför Roskilde. Det var kul, bra musik, men jag drack för mycket öl. Jag hade crazy outfit på mig och satte mig i grafitti =/
Igår åkte jag hem till Kattne och gick ut o kolla på studenterna. Vagnen var mycket finare när vi tog studenten. Hela estet håller typ på att faljera... (stavning?) På kvällen gick jag till barndomsvän Elin och förfestade, sen gick vi på stan och jag träffade massa folk jag känner. Roligt var det! Va med lovely Nils hela kvällen och allt var bra, fast jag hade druckit för mycket vin. Dejá vù?
Nu är det varm och jag ska ta en promenix me hunten iklädd bara min bikini och shorts. I like it.

Längtar som fan till Hultsfred och till Öland. Det är mina höjdargrejer iår. Allt annat ska också bli skoj, men Öland är speciellt och Hultsfred har jag velat åka på så länge.

Hejsveg

Inga kommentarer: