tisdag, juni 06, 2006

Sveriges Dag

Å vilken dag. Jag är så trött och hungrig, men lycklig i själen. Idag har jag fått se Håkan. Han spelade på nationaldagsfesten, men bara en låt. Arrangörerna trodde väl att Robert Wells och Eva Dahlgren skulle locka mera. Eller Petter. Men icke! Alla ville se Håkan. När han kom in så blev jag så emotionell att jag grät. Så spelade han den låten jag gillar allra mest, Gårdakvarnar och skit. Då blev allt så mycket bättre. Å vad lycklig jag var.

Helgen blev bra, jag och Jenny och Emilia och Denise var ute på Sturekompagniet i fredags. Halvbra, ganska knasig musik och inte så mycket tittgodis. Men helt ok. På lördagen kom mamma och mormor till mig och vi gjorde stan. Mormor har jobbat på tysta gatan, så vi kollade in det stället. Sen åt vi sushi på fältöversten. Det var gott. Jag hängde med hem till Kattne och hade en familykväll. Mysigt. Sen ringde Jenny och skulle gå på statt. Jag hängde på och vi började med fest hos henne. När vi gick skulle jag ta ut pengar. Men jag slog tydligen fel kod tre gånger, vilket jag inte minns... På statt tappade jag bort Jenny nästan direkt, men jag hittade en söt kille. Vi hängde hela kvällen och hade skitskoj. Efter ett tag kommer Anna och säger att Jenny har gått hem. Det va småjobbigt, jag gillar inte att bli lämnad bara sådär, speciellt inte eftersom jag var full och ensam i övrigt. Hon brukar lämna mig där känns det som. Men men. Killen va från Uppsala så jag skvallrade om alla människor jag kände igen, vad de hette och vad de var för folk. Det var roligt.
Sen gjorde jag en dubbel. Jennöh, You know =) Nästan4 på 4, men istället 2 på1.

Nu ska jag ladda inför hela min sommar som är fullspäckad som vanligt. Hoppas allt blir somjag tänkt mig.

Det finns ett berg dit jag brukade gå
Det är så vackert där, nästan som en tavla
för man ser gårdakvarnar, men man ser skiten med

Inga kommentarer: