fredag, februari 12, 2010

Falskt alarm

Det var bara en dam från Wallenstam som frågade om jag stört mig på någon av mina grannar. Jag vet att de till vänster om mig, de som har sex ibland, har fått mycket klagomål från de som bor bredvid dem. Men jag har inte stört mig så mycket på dem så att jag skulle klaga. De hade en fest en gång för ett tag sen, men jag sa att jag inte hade hört något alls från dem. Hon damen var lite kryptisk, frågade typ om jag hade hört nån av mina grannar ha fest, så att jag inte skulle förstå riktigt vilka det handlade om.
Men jag gillar inte dem som klagat, de hälsar knappt på en och ser alltid sura ut. När han går till jobbet hör man hur hon står i dörren och slänger förmaningar på honom, sen säger hon alltid älskar dig, puss hej, så där slentrianmässigt som jag inte gillar. Helt utan känsla.
Hon stör mig minst lika mycket som de som hade fest en gång.

Blir så trött på att det är lyhört, men det är fan mer än överkomligt. Vill bo här.

Synd bara att hjärtat inte kan lugna ner sig, den fattar inte att faran är över, och jag ligger och flåsar fast jag inte rört mig ur fläcken. Suck.

Inga kommentarer: