fredag, december 22, 2006

Dagar av dess like

Igår var jag på Kista Galleria efter jobbet. Jag skulle handla nya hörlurar eftersom f***ing katten åt de jag hade (plus de som Jonas skulle få i julklapp). Jag slutade klockan sju och åkte direkt dit. Jag började pröva min lycka hos Telenor, men när de sa att lurarna kostade 399 kr skyndade jag mig raskt vidare till teknikmagasinet. Där fick jag ett par jättebra för mycket billigare pengar. Lycklig gick jag vidare till HM eller nån annan av alla tusen affärer där. Det är ju så stort att man går vilse. Sen upptäckte jag att jag glömt min påse inne på teknikmagasinet, så jag fick springa tillbaks och hämta den. Sen vandrade jag åter igen runt i virrvarret av människor och affärer. Skulle hitta nån nyårsdress, men hittade inget. Fem i nio panikhandlade jag en jätteläcker tubtopp på MQ;s. Jag är inte så bra på att shoppa längre. Jag går ut med fulla förhoppningar och kan verkligen se framför mig hur jag hittar det jag söker. Men när jag inte hittar det på en gång så glöms det sakta bort. Jag hittar annat som jag vill ha, jag tänker på andra saker, och sakta men säkert glömmer jag allt jag skulle handla. Allt slutar med att jag kommer hem antingen med helt fel saker eller ingenting.
Jag kom hem rätt sent iallafall, och skulle försöka packa allt inför helgen. Trött zombie som ska packa allt nödvändigt inför julhelgen blir inte så bra. Jag tänkte att jag hinner resten imorn. Trodde jag. Jag vaknade tjugo i sex och mitt tåg gick 19 över. 40 minuter att packa, sminka, äta frulle och hinna gå till tåget. Inte ok... Jag gick till tåget och såg det åka iväg. Gick(sprang, med tokmycket packning) tillbaks till busstationen och hann precis med 221an till Ropsten. Ringer till jobbet och säger att jag blir lite sen. När jag kommer till jobbet så säger de förvånat, nämen du ska ju stå taxivärdinna? Ajdå sa jag och sprang till tunnelbanan och åkte till Hilton och fixade iordning. Sen ser jag Lottie som säger vad gör du här? Ajdå tänkte jag igen, och så kom vi fram till att jag skulle stå på reisen. Så det var bara att ta apostlahästarna och vandra till Gamla stan. Där jag fick stå i en och en halv timme och göra absolut inget. Vi åkte till jobbet tidigare och nu sitter jag här.

Om några timmar är jag hemma i Kattne. Det ska bli så jävla skönt. Jag längtar hem som 17

This is for Henrik: Rock on!

Inga kommentarer: