måndag, december 04, 2006

Insomnia

Sådär. Nu är jag tillbaka =) Det var ett tag sen jag skrev, men det gör det bara roligare att läsa nu.
Jag är med i ett tv-program som heter Du är vad du äter, och jag ska få hjälp med min kost och livsstil. Det känns tok-bra, jag är taggad till tusen. Just nu är det dock ganska jobbigt, för jag får bara äta en speciell gröt som är gjord på mungbönor och ris. Det var ganska äckligt i början när jag fick äta den som de hade gjort inför bra-bordet. Imorse gjorde jag min egen, och fick krydda som jag ville, så nu är den godare.
Imorse ja... Jag vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Det står i papprena att man ska bli piggare av tabletterna vi äter, men det här är ju löjligt. Jag måste ju få sova ut, jag är ju trött när jag vaknar, men kan inte somna. Visserligen gillar jag ju att gå upp när det är mörkt, men det skulle vara skönt att få sova lite längre. Det har pågått ett tag också, jag vaknar typ 3 timmar tidigare än vad jag ska göra.

I helgen var jag på danstävling. Jag hade planerat allt skitbra att jag skulle hinna med att åka kryssning också direkt efter tävlingen, men det blev inte som jag planerat. När vi skulle dansa semi var klockan redan för mycket och jag blev tokstressad. Jag kollade om man kanske kunde flytta finalen om vi gick dit. Jag hoppades lite att vi inte skulle gå till final. Men jag trodde nog att vi skulle det, för vi dansade rätt bra i semin. Jajamen, när jag stod där i sekreteriatet såg jag att vi hade gått till final. De blev lite sura för att jag var ute i sista sekunden, men tillslut kunde de ordna så att våran final blev som nummer två. Jag hyrde Tobias och hans bil som skulle stå och vänta på mig utanför, sen ställde jag mig i kön till insläppet. Vi gick in och jag var stressad. Carl försökte lugna mig, men jag sa bara; nu vinner vi! Efter en tokbra dans sprang jag till omklädningsrummet och hämtade mina grejor och sen ut till Tobias som stod och väntade med bilen. Han skjutsade mig till stationen så att jag skulle hinna in till båten. När jag sitter på tåget får jag ett sms från Bim med orden: Ni vann!! Det var skitkul, då hade Carl fått gå upp på pallen själv och hämtat priset. Så nu har vi fyra poäng. Nice.
Jag hann iallafall med båten. Jag var svettig och äcklig när vi gick på, men efter en snabb dusch var allt ok. Första svåra prövningen var vid maten när alla åt supergod julbuffé och jag satt med min Kisharee. Men jag klarat. Sen hade vi superkul på dansgolvet, jag och Jennöh var så himla på G. Vi hittade ett roligt gäng som vi höll på och skoja med. I gänget fanns en kille som var tok-rolig att dansa med, vi hade värsta connectionen. Så jävla roligt, vi var helt crazy på dansgolvet. Vi måste ha sett asfula ut. Men glädjen sprutade. Jag hade lite ups and downs för massa saker, men i slutändan var det ändå roligt. Jag måste ha sovit dåligt för jag har ont i nacken idag. Jag fick ett bra samtal med Tony också, Jennöhs systers man (svåger?). Det var skönt att prata av sig lite. I like that.

Jag gick till Ropsten i morse. Det är skönt att gå, men jag blev blöt om fötterna. Imorn ska jag ta gummistövlarna. Men det kanske inte är så skönt att gå i..

8,00 och jag har hela dagen framför mig.
Ha en härlig...

2 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Bra där Tilla! Så här positiv har du inte låtit på länge! Vilken grej fö. När ni äntligen vinner, missar du prisutdelningen :P

Glimra sa...

Jag vet, så typiskt =) Men jag var glad ändå =)