fredag, mars 12, 2010

Gör något för min skull

Hade en dröm inatt, att jag anordnade ett födelsedagskalas och tusen pers kom. Det var i Kattne och jag var väl nervös eller nåt. Men massa folk kom, och det var trevligt. Kunde dock inte få bort känslan av att det inte var för min skull de kom.
Det fanns en bra stund när jag såg paket-högen och det var någon som verkligen verkade gilla mig som såg till att allt blev bra. Men så fort alla hade sagt grattis samlades dem i vardagsrummet utan mig. Jag satt kvar och såg alla spridas ut för vinden. Ingen var där för att fira mig, ingen ville egentligen vara med mig, de såg bara en chans till bra fest. Förstod nog aldrig hur jag kunde få så många folk att komma till min fest.

Det gör mig så jävla ledsen, så nu lever jag kvar i drömmen. Antar att det har något med min nervositet inför min fest imorn, att drömmen handlar om det. Jag tittar på min påse med festligheter och ser alla idéer och förhoppningar flyga iväg och det känns så tungt.

Vänder mig till Mr Mauro istället och bestämmer mig för att göra det bästa av situationen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mr Mauro, is not your Mr. Right, Tilla!!!

Glimra sa...

Jag vet... Men ibland är han mr right now