fredag, mars 26, 2010

Ilsk

Jag kunde inte sova imorse, har drömt konstigt och har lite stress inför helgen tror jag. Jag vill att det ska bli så bra, och det är så många olika saker som jag skulle fixa och göra och redan nu så har vissa saker gått i stöpet. Sånt får mig att bli knasig.
Men! Det jag skulle säga är att jag sitter och kollar på nyhetsmorgon och de pratar om mamma- och pappa-ledighet. Det är en dam där som säger att mammor är bättre än pappor på att ta hand om barnen när de är små. Hon blir väldigt snabbt nedröstad av de andra och det är som att de tycker att hon är fånig. Damen verkar rätt upprörd och jag blir så olustig av det.
Jag gillar inte när damer blir arga, eller män heller, äldre människor helt enkelt. Det känns så ovärdigt, för ingen äldre person vinner, för de yngre får en sån nedvärderande attityd direkt. De spelar på att de är äldre och förstår minde.

Sånt gör mig ilsken.

Inga kommentarer: