lördag, mars 13, 2010

Mässa

Idag har jag varit på hem och trädgårds-mässa med mamma. Det var jättetrevligt, speciellt att få träffa henne. Det fanns så mycket fint på mässan, jag längtar så tills jag får eget hus och en stor trädgård så jag kan fixa. Ska ha världens finaste trädgård!
Efter en stund där inne i hallen bland alla människor kände jag hur jag började få ont i huvudet och hjärtat slog snabbare. Först tänkte jag att jag bara var trött, men sen när jag mådde illa och kände mig knasig så förstod jag att det var för att det var mycket folk där och jag fick väl lite torgskräcks-ångest. Satte mig en stund och försökte tänka på annat, och sen kunde jag härda ut. Men jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad. Än är jag väl inte okej.

Köpte som sagt en snygg hatt medan jag väntade på bussen, och en jättefin väska med rosett, ska lägga ut bild sen.

Ikväll ska jag ha kalas, och jag är redan typ klar. Har gjort en asgod bål och köpt chips och sånt. Till och med serpentiner har jag. Ballonger blev för mycket, så det skippade jag.
Hoppas verkligen att det blir en okej kväll, orkar inte med för mycket besvikelse...

Nu ska jag blåsa ut lite mer serpentiner och smaka på bålen!
Tjarå

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Ush, jag minns när jag också fick, vad jag i efterhand har kunnat konstatera panikångest i crowded (vad fn heter de på svenska) miljöer. Det går knappt att styra. Plötsligt rusar bara hjärtat trots att hjärnan inte riktigt förstår varför. När hjärtat rusat ett tag kommer paniken för att det inte slutar. Ush! Tur att det var länge sen det hände sist.

Men som jag sa till siss här om dan. Its all in your mind. Det fysiska är bara symptom på det psykiska. Man måste ta kontroll över sin kropp när det händer. Vet hur jääävla svårt det är men enda sättet. Plus KOMMA IHÅG att det är just i skallen det sitter, att man INTE kommer att dö, att man inte kommer få hjärtattack osv.