onsdag, augusti 09, 2006

HellNatt

Inatt har jag haft det tufft. Jag låg vaken tills halv två nån gång och kunde inte sova. Tänkte på massa saker som kommer ske och saker som skett. Lite sommarsummering såhär innan den är slut riktigt. Sen vaknade jag till vid tre och hade ont i magen, men jag vågade inte gå ut till dasset, för det är kolmörkt och jag är mörkrädd. Så jag uthärdade smärtan och fick istället restless legs plus akut törstighet. Hämtade knivar och skedar och la i sängen sen somnade jag om. Vid fem vaknade jag och gick ut på toa, för då var det ljust. Kyligt var det också, jag frös när jag kom in. La mig i sängen och kunde inte somna om ordentligt, men vaknade klocksn åtta av att mamma skrattade åt hur jag låg och sov. På rygg, med händerna knäppta som i bön över magen och med öppen mun. Jag måste ha sett ut som en nunna som sjunger psalm, eller en död människa. Skulle varit roligt att se den synen.
Så nu är jag lite trött i kroppen. Men ändå inte supertrött som jag kanske borde vara. Kan bero på att jag inte behövde den här nattens sömn eftersom jag sover så mycket annars.

Jag längtar hem. Hem till Stockholm. Pratade med Jennöh igår och fick hemlängtan. Hon tycker det är pinsamt att vi bor i sthlm och speciellt på Lidingö, but i likeart. Hon förstår inte, hon har bara blivit så mycket stockholmare att hon måste nedvärdera sin boendestad. Man får inte gilla sthlm om man ska vara cool. Men det finns inte heller nån annan stad som man vill flytta till. Jag vill bo i Stockholm och gillart. Det finns mycket att göra, och Lidingö är fint. Plus att vi får bo nära varann och det är the best.

Jag vill ha filmkväll.

1 kommentar:

Glimra sa...

my bad, my dear! jag var bara så uppe i min hemlängtan att ja babbla vad som helst =)