fredag, augusti 18, 2006

Slut snart

Jaha, nu är det bara två dagar kvar här. Sen börjar mitt nya liv. På riktigt. Ett riktigt liv, ett med eget boende, räkningar, jobb och skattesedlar. Läskigt, men jag är nog mer än redo. Jag har ju tränat hela sommaren på telefonjobbet. Det ordnar sig.
Jag är trött idag, jag sover ju inte på nätterna. Jag sover skitlänge på dagarna, jag är asdålig på att gå upp tidigt. Jag ska välja tidiga pass på Taxi så jag lär mig att komma upp på mornarna. (stavning?)
Mitt nya liv. Ja just det. Det kan jag ju inbilla mig. Jag blir inte någon ny människa bara för att jag startar en ny era i mitt liv. Jag är fortfarande samma männsika som tycker samma saker. Som känner samma saker, som gillar samma saker. Jag blir inte bättre bara för att jag inbillar mig det. Jag måste byta inställning till det där, jag tror alltid att jag ska försändras till det bättre, att allt ska ordna sig. Men jag måste göra förändringarna själv. Det är jag som bestämmer över mitt liv.

Imorgon är det slutfest. Det ska bli riktigt skoj. Vi ska ha en tipspromenad, med massa skojiga frågor om folket här. Jag ska vara i lag med Ville, för han vet hur många svarta rutor det är på scenen =) Jag kommer kanske kunna svara på en eller två frågor. Känns bra!

Om två dagar kan jag åka tåg med den bästa.

Inga kommentarer: