söndag, augusti 27, 2006

I'm Jacks broken heart

Den här helgen har varit den värsta på länge. Fast med vissa ljusglimtar. Det började med att jag satt i bilkö i en timme innan jag fick fart på bilen och kunde åka hemåt. Jag åkte på nån ny slags väg som jag inte sett förut, trodde jag var närmre än jag var och blev toksur när jag insåg att så inte var fallet. Sen kom jag hem, åt chips till middag och fick för mig att jag skulle gå ut och kolla läget. Sen kom jag på en bättre idé, jag tar bilen. Jag hade ändå inte druckit nåt. Så kör jag in på en gata och parkerar nere på stan. Då kommer polisen och ger mig 600 kr i böter för att man tydligen inte fick köra där efter kl 22. Polisen va otrevlig tills jag började gråta. Då blev hon snäll. Så åkte jag hem igen, luften gick liksom ur mig. Somnade i soffan och missade ett samtal jag väntat på. På lördagen åkte vi till lägenheten och packade ur. Massa skit och trist fanns det där. Jobbigt att komma hem och packa om allt som ska med hem. Sen åkte jag och Jenny och Anna till Björkvik och skulle titta på Final Warning. När vi kom dit fick vi betala 180 spänn för att se dem. Jag drack min passoa jag hade med mig och blev tokfull. Somnade nästan i bilen på väg hem. Sen gick vi hem till Håkan och satt där en stund. Jag och Anna gick i förväg till statt. Jag trodde jag glömt min mobil, och skulle gå tillbaks till Håkan. Men jag hade den i väskan. Jag blev fullare och såklart så gjorde jag min vanliga grej, som alltid.
Hittade ragg och fick typ stå ut i två timmar. Sen var jag på väg hem, blev uppringd, återvände och förnedrades helt frivilligt. Somnade och vaknade av huvudvärk och konstig dröm. Fick gå hem i värmen, så jag blev svettig.

Det var den dåliga verisionen. Här kommer den bra.
Jag åkte hem i fredags efter en bra dag på jobbet. Köpte mina snygga skor till halva priset och de satt perfa. När jag kom hem fick jag åka och visa upp Hubbe för grannarna. De tyckte han var fin. Det tycker jag med. Sen åkte jag ner på stan och fick böter, oroade mig vad mamma och Tommy skulle säga, men de tog det bra. Det var skönt.
På lördagen åkte jag och Mamma ner på stan och till Jysk. Jag träffade Patrick, det var roligt. Sen mötte vi upp mormor vid en loppis och vi köpte bra saker. Sen for vi till lägenheten och som tur var hade mormor med sig kartonger som hon frågade om vi kanske behövde. Ja, sa vi, det behövde vi ju. Så hjälptes vi åt att packa allt och forsla hem det till mamma. Jag och mormor packade ner allt i andra kartonger sen och det gick jättebra. Sen åkte hon hem. Jag tog en lång dusch och gjorde mig iordning jättelänge. Skönt. Jenny och Anna hämtade upp mig och vi åkte till Björkvik. Det var roligt att träffa Micke och Basse och de igen. Jag träffade även kusin 2 och det var kul. Sen for vi in till stan, jag hittade massa Kent-skivor och spelade bra låtar. Sen gick vi till statt. Jag var lite med Therese och hade spanat in nån grabb som satt i nåt gäng som hon kände delar av. Så vi gick dit. Jag kände mig lite malplacerad, men så kom det en kille och satte sig bredvid mig och sa typ, visst finns det många idioter. Verkligen, sa jag. Sen satt vi och snacka. Vi lekte typ "I dare you" och fick varandra att göra konstiga saker. Riktigt skoj! Sen gick vi hem och det va nice. När jag gick hem därifrån så kom samtalet jag väntat på, lite awkvard först med jag slog rekord! Sen somnade jag och när jag kom hem efter en promenad tog jag en kall, skön dusch.

Så olika saker kan se ut från två olika håll. Antingen har jag haft en dålig helg, eller en bra. I dont know. Just nu har jag lite bakfylleångest, så jag väljer nog det första alternativet.

Vad har jag att vänta?

3 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Min helg....var iaf helt ok i båda versionerna ;)

Glimra sa...

ja, fick du napp hela natten eller? ;)

Pollifaxen sa...

euhm...hehe...