tisdag, augusti 21, 2007

Företagsam

Igår fick jag mycket gjort, fast det inte såg ut som det i början. När jag gick hem från jobbet var jag nära att åka hem och lägga mig bara och skita i allt. Men så kom jag fram till att jag borde hämta min cykel som står kvar i Bergshamra sen jag flyttade. Annika sa att hon kunde hämta den, så då slapp jag det. När jag kom hem gick jag ner till tvättstugan och bokade tid. Kl 20-23 var den enda tiden. Så då bestämde jag mig för att göra en liten egen utflykt till IKEA och köpa en skohylla och en multihängare. Jag åkte till gallerian och trängde mig på IEKA-bussen, satt och sov hela vägen dit. Sen in där och gå i min egen lilla värld. Jag älskar att ha på mig min iPod och bara strunta i alla andra människor som stressar runt.

Efter mycket väl inhandlade saker, en skohylla, ett fint klot som lyser, en burk och två multihängare, skulle jag ta mig ut till IKEA-bussen igen. Massa folk på kö och bussen kom aldrig. Jag beslöt att ta SL istället, så jag kollade på mobilen hur de skulle gå. Missade en buss för att jag skulle lyfta väskorna och han ville tydligen inte vänta på det. Lite sur gick jag på nästa som gick till fruängen och där skulle jag byta till t-bana. När bussen precis lämnat hållplatsen ser jag hur IKEA-bussen som jag inte orkade vänta på kommer...
Ingen fara på taket, jag åker med bussen till fruängen och åker sen t-banan till slussen. Ska ta 59:an och när den kommer ska jag lyfta upp kassarna, då åker han iväg! Jag bankar på dörren och skriker, men han kör vidare iallafall. Skitsur och trött efter allt bärande får jag ta 3an istället. När jag kom hem ville jag bara dö i min säng, men jag tog tag i mig och satte ihop skohyllan(som är en vanlig hylla men jag får inte plats med mina skor i en liten), så nu har jag sex våningar hylla för mina skor i hallen! Asbra, nu slipper jag ha dem i mitt rum. Sen satte jag upp multihängaren och vips, så var alla sjalar och skärp borta från hyllan i mitt rum.
Nu känns det bättre, finare i rummet, och den röda lilla lysande kulan ger ett fint sken.

Sen tvättade jag massa tvätt som inte hann torka, så hela lägenheten är full med tvätt. Trosor i fönstret och tröjor på skåpsluckor.
Jag har idag på mig en cool tröja som jag fann på Arvika. Grön. I like.

I eftermiddag är det dags. Jag jobbar till 12 bara, det är ovanligt. Men jag har inte tänkt på det än, vill inte. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig...

Nu ska jag nog ta rast

Inga kommentarer: