tisdag, augusti 28, 2007

Så kan det vara

I lördags gjorde jag nåt dumt som resulterade i att en jobbarkompis inte vill ha med mig att göra mer. Jag tänker inte säga vad, för det spelar ingen roll, det som spelar roll är sättet han meddelade det på.
Han skrev ett mail till mig att han inte tänkte acceptera det och att vi inte längre kan vara vänner utanför jobbet. Om jag hade arbetsrelaterade frågor skulle det inte vara nåt problem på jobbet, han skulle behandla mig som en kollega, jag skulle inte behöva fråga honom hur hans helg hade varit.
Det här alltså en kille som jag har mött tillsammans med andra vänner om vi mötts utanför jobbet. Jag anser oss vara kompisar, men jag har ingen konakt med honom annars. I mailet han skrev lät det som om vi varit nära vänner och nu var det slut med det. Det är lite skrattretande i allt det tråkiga. Jag tycker det är trist att han agerar som han gör, men också roligt att han tar det så allvarligt. Jag har aldrig frågat honom hur hans helg har varit.

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Han kanske gillade dig mer än du gillade honom. Hur ofta gör man slut med "halvkompisar"? Dom förutsätter man ju inget umgänge med iaf.