måndag, augusti 27, 2007

Helgen som var

På riktigt, var är nummer 7? Jag skulle gärna vilja veta, så om någon har koll på varför det ser ut så där, snälla säg till. Det är som om det vore en hemlig ingång, som i Harry Potter. Alltså måste man vara secret keeper för att komma in där. Det skulle vara väldigt fascinerande att se en stor byggnad bara krypa fram mellan två andra hus. Man skulle ju kunna tro det när man ser bilden, för det är ju en skarv där, som om nåt borde finnas emellan.

Det var såhär nämligen; Jag och Linus babe skulle käka innan hans buss hem gick. Jag ville äta på Max och sökte på mobilen var närmaste Max låg, och fick svar att den skulle ligga på vasagatan 7. Så vi vandrade neråt på den gatan eftersom vi stod typ vid nr 20. Men när vi kom fram möttes vi av den där synen. Vad skulle vi göra? Jag blev så förtvivlad och Linus ville skynda till Centralen, så det slutade med att vi inte hann äta nåt alls, för vi kunde inte bestämma oss för var vi då ville äta... I-landsproblem.

I lördags hade jag kläd-panik, så jag impuls-shoppade innan jag åkte till Annika. Jag gick in på nya Divided-butiken i Gallerian(som för övrigt är helt okej, inte skitbra, men okej) och hittade en klänning. Men det kändes inte nog, så jag ville hinna till vanliga HM i Gallerian, men hann inte, så jag gick in på MQ. Det är i vanliga fall inte min butik, men de hade tok-rea, så jag hittade massa plagg för bara 198 kr totalt. Helt okej. Så nu behöver/får/kan jag inte köpa mera kläder alls på ett tag. Pengabrist, klädöverflöd.
Jag orkade inte släpa med mig allt ut på kvällen, så det fick ligga kvar hos Annika. Jag spenderade söndagen med Linus på café kladdkakan. Världens godaste scones. Helt sjukt, man blir salig när man äter dem.

Idag gick jag till östermalmstorg, åkte till Annika, hämtade grejor, åkte till jobbet och lyckades snika åt mig en bra nattplats. Så kan det bli.
Jag är så glad att jag inte bor på Lidingö längre. Det tar typ tusen år att ta sig dit och tillbaks. Man måste förlita sig på bussar och Lidingöbanan, vilket inte är lätt.

Nu: nattjobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

nr sju ligger på andra sidan gatan. jämna på en sida udda på en..