fredag, augusti 03, 2007

Gamleby

Nu är jag i Gamleby. Tydligen finns det internet här också =) Jag har lite flyt ibland. Här är det kul. Men igår gjorde jag misstaget att ta ett glas vin, och då går det ju inte att sluta. Så det slutade nästan som vanligt. Kan inte ens återberätta hur kvällen gick, det var helt sjukt. Jag vill knappt tänka på det, jag vill glömmat. Nu är det borta från hjärnan. Schwihss borta.

Snart ska jag möta CK. Nervös kan jag säga. Hoppas att det går bra, eller? Jag vet inte. Kanske vill jag bara stanna i mitt inre.

Jag längtar lite tillbaks till Gotland, det är så skönt där, men jag kan också säga att jag trivs här nu. Jag gillar ju den här världen. Jag måste bara inse och acceptera att den gillar mig också.

Jag har blivit beroende. Av Alex Schulman och hans två bloggkollegor, Calle och Katrin. Jag går till och med in på internet på telefonen om jag inte har tillgång till en dator. Det är nästan pinsamt hur mycket jag bryr mig om vad de gör. Varje dag går jag in och kikar, undrar vad de har gjort nu. Det känns ju som om jag känner dem. Som om jag skulle kunna möta dem på stan och säga hej. Så som det blir med de människorna som man känner, men som inte känner en själv. Jag vill knappt använda ordet med dem, kändisar. Jag vill inte lägga in dem i det facket. Där ska man vara om man gjort nåt vettigt. Men va fan, idag blir man ju kändis så lätt så lätt. De har ju gjort nåt vettigt egentligen, de förgyller min dag. Och så många andras.

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Jag ska till Gotland om ngra timmar. Flyger dit :) Hälsa på å så. Lite avis på gamleby men gillar Gotland mer.