söndag, februari 03, 2008

Revy

Idag var jag på Revy. Varje år sätter bästa katrineholmarna upp en revy som är så asbra att folk trillar av stolarna. Jag har fått vara med på genrepet förr om året, och de senaste två har jag inte befunnit mig i katrineholm när den har gått.
Så fick jag för mig att jag ville se den nu när jag var hemma, och så passade det så bra att de hade en föreställning idag.
Mamma fixade biljetter och mormor och jag såg den tillsammans. Favorit-Nibbe var med, stjärna som alltid. En ny Pontus var härlig och lovley Jenny bra som alltid.
Jag minns förr i tiden när jag hängde i det där "kultur-gänget" i Kattne. Vad jag ville vara med i revyn, det var liksom det ultimata. Idag fick jag för mig att bryta alla mina framtidsplaner och jobba som frilans. Festivaler på somrarna, nåt annat roligt projekt på höst och vår, och Katrineholmsrevyn på vintrarna typ.
Jag får alltid framtidsflashar om hur jag vill leva, och så inom några sekunder har jag omstrukturerat hela min plan som jag hade för stunden. Nu är jag inne på härligt frilansande.

Plus att jag fått tjockis-vibbar idag. Har fått två kommentarer som gick rakt in i hjärtat. Nu måste jag bara bestämma mig för att lägga dem i det facket som ger mig energi och kraft att vända det till nåt positivt och motiverande. Men jag är ju en sån som hellre lägger dem i sorghögen och brassar på den elden som inte lyser upp i mörker.

1 kommentar:

Anonym sa...

läs här http://blogg.aftonbladet.se/17941/