torsdag, februari 07, 2008

Sammanträffande?

Min mobil har ett roligt tema. Den ändrar sig efter typ årstid eller dag/natt. Ibland kommer det fjärilar, ibland ser man mystiska ögon, ibland snöar det, ibland regnar det, ibland är det typ maskrosfrön som flyger runt.

Jag har märkt att på nyårsafton så är det fyrverkerier i min mobil. Det är ju lite häftigt.

Men imorse gjorde jag en upptäckt; det var fyrverkerier idag också. Jag tänkte inte mer på det, utan somnade efter min jobb-natt.
På eftermiddagen skulle jag börja jobba 16, jag vaknade tio över. Fick hoppa upp och ila till jobbet. På väg ut genom dörren ser jag det ödesdigra brevet från EPN. Jag stoppar upp, slutar andas, plockar upp brevet och går hemifrån. Det bränner som eld i väskan, men jag vågar inte öppna. Jag har ju ställt in mig på att inte komma in, för det kändes så dåligt på provet.

Väl på jobbet blir jag utskälld av en som ringde, så jag blev nere med en gång.

Eftersom dagen hade börjat så dåligt, ville jag ännu mindre öppna brevet.



Tillslut fick Catrin mig att öppna det.

Så nu undrar jag om det är ett sammanträffande att mobilen fyrverkeriar när jag fick detta brev.
Plus att jag lyckades få en chokladask idag, borde jag köpa en lott? Har otursdagen vänt, eller blev det så för att jämna ut?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis gumman! Vad roligt och spännande. Får vi hålla tummarna till nästa etapp. gLove

Anonym sa...

grattis!

Anonym sa...

Gud vad roligt! Grattis!! Pussipuss.

Pollifaxen sa...

Jag funderade också på gårdagens fyverkerier. Jag blev upplyst om att det var det kinesiska nyåret. Om det stämmer vete 17.

Men fan så kul med utbildningen! Bara ge gärnet nu så det går vägen!