onsdag, december 23, 2009

God jul!

Snart är det julafton. Vi har ätit mat och druckit snaps, så jag är lite trött nu. Började baka Rocky Roads som ni såg, de står ute på kylning nu. Hoppas de blir bra, ska skära upp dem imorn.

Juldagen närmar sig, och som ni nog vet så är det ferre på juldagen här. Hemvändardagen ni vet. Men det är som att vänner droppar av år efter år. Jag har inget hopp i år att nåt extraordinärt ska hända. Jag har planer för kvällen som jag gillar och inte tänker banga, och mer än så blir det inte.
Jag måste väl förlika mig med att festerna här i stan inte är som förr. Mycket har hänt med mina gamla vänner. Killgänget skaffar tjejer, tjejgänget skaffar killar.
Även om det är svårt att släppa alla fester jag haft kul på här hemma för några år sedan så tror jag att jag kommer över det. Visst, det känns tråkigt att det inte är som förr, men var sak har sin tid. Jag börjar förstå att livet går vidare, att man inte ska hänga kvar vid det som var. Minns det som hänt med glädje och se fram emot framtida saker.

Eller nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

som att tvätta mattan som är full med choklad :)