måndag, december 14, 2009

Alltså. Finland. Det har varit en rolig helg och jobbig.
Det började med att jag var så exalterad över att flyga, och när jag kom fram kom jag på att man kanske behövde pass. Panik, eftersom jag inte hade mitt med mig. Men det räckte med id, så det var ju skönt. Tänk ångesten om jag inte fått åka med.
Flygresan var rolig, skönt att inte flyga så långt. Jag älskar start och landning, helt lovley. Synd bara att det var så mörkt, jag såg inte så mycket.

Kom fram och blev hämtad av Pirjo, bossen över tävlingen. Sen åkte jag till hotellet och träffade de andra. Vi hängde en stund, men gick och la oss sen, alla var trötta. Hotellet var inte top notch precis, kändes som ett sämre vandrarhem typ. Eller nu kanske jag tog i, det var okej.
Dagen efter skulle jag möta upp några andra från Sverige, för Karro och de andra skulle hålla kurs hela dagen. Så vi gick och käkade och sen köpte vi alkohol på Alko, som deras systembolag heter. Mycket kul.
Jag hade tagit cocillana vid 11-tiden för min hosta, och kände att jag var lite yrslig vid 13 när vi åt. När vi kom tillbaks till hotellet somnade jag och vaknade igen när vi skulle gå bort till hallen och kika. Klockan var fyra och vi gick i samlad trupp. Jag kände mig fortfarande yr och lite illamående, så jag var inte kvar där borta så länge, gick till hotellet för att vila innan det var dags för mig att komma dit.
På vägen till hotellet började jag hosta, och helt plötsligt spydde jag som fan. Med tårar rinnande och kladdiga händer linkade jag till mitt hotellrum och duschade. Spydde lite mer sen och somnade. Försov mig såklart, så min skjuts var tvungen att ringa till rummet. Jag stressade på mig lite kläder och tog med allt som jag skulle fixa i ording mig med. Mådde så jävla dåligt, men tog mig dit i alla fall och gjorde vad jag kunde för att sminka mig lite. Sen var det dags att döma tävling och jag fick klämma ihop munnen för att inte spy igen. Direkt i första paus fick jag springa till toaletten, och så fortsatte det hela kvällen.
Det var en skitrolig tävling och jag är väldigt glad att jag fick vara med, men synd att jag skulle må så dåligt. Sista gången jag spydde var väl vid midnatt, sen somnade jag av utmattning. Dagen efter mådde jag bättre, men sov typ hela dagen innan jag for till träningshallen och sen åkte till flygplatsen för att fara hem igen.

Flygresan hem var skönare, jag satt vid fönstret och slapp ha någon bredvid mig. Mycket bra. Jag älskar verkligen att landa, ville bli pilot typ tusen gånger under resan.

Idag har jag fått ryggskott eller nåt och sitter på jobbet som en zombie. Hostar fortfarande och fruktar att ta min antibiotika som jag fick av doktorn sist. Antar att det kanske var den som fick mig att spy.

Ska lägga upp lite bilder sen också

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Ta penicillinet å spyr du igen går du tillbaka eller ringer och ber att få en annan sort utskriven. Jätteviktigt med penicillin att verklingen fullfölja kuren om man ska bli bra!