måndag, december 21, 2009

Okej

Det här med att ta det lugnt och ha lite tråkigt är visst inget för mig. Jag är rastlös och kan knappt sitta still. Det är som att jag vill ta vara på tiden här så mycket som möjligt och så händer det ingenting. Igår kväll så var jag tvungen att gå ut och leka i snön med hunden för att jag hade tråkigt. Sen är det rätt kallt ute här också, så jag kunde inte vara ute så länge.
Jag har slagit in julklappar, tömt soppåsen och kollat om jag inte kunde sätta igång diskmaskinen eller nåt. Men den var inte full än. Funderade nästan på att baka eller nåt bara för att få lite disk.

Idag fick jag gå ner på stan och fixa några klappar, men missade en sak så jag måste ner imorn igen. Plus att jag ska hämta min jacka som mormor syr fast muddar på ikväll. Den är lite för kort i ärmarna, lite halvjobbigt när det är kallt ute. Men jag har hittat mina absoluta bästa vantar, ett par såna som har halva fingrar och sen en flik som man kan fälla över. Typ fiskarvantar tror jag de kallas. Perfekta!

Jag har verkligen lagt ut mycket pengar på julklappar i år. Det brukar jag inte göra, men nu har det blivit så. Har planerat lite för dåligt, hade nog kunnat spara lite pengar annars. Men jag får ju lön snart, så det ska väl ordna sig. Får ha köpestopp efter jul. Eller efter rean i alla fall.
Jag har några stora utgifter som jag vet om, som typ domarseminariet i januari, men med lite planering så kommer det där lösa sig också. Jag kommer ju inte behöva betala skolan förrän efter januarilönen och jag antar att första pengarna från Carina kommer innan året är slut.
Vi får se. Jag är inte orolig.
Men något jag är orolig för är att jag i lördags fick höra att det börjar vara dags att riva mitt hus nu. Jag har ju tänkt på det eftersom restaurangen flyttade, men det känns ändå jävligt. Orka flytta liksom. Hoppas jag hittar nåt eget boende, vill verkligen inte bo inneboende igen...
Tur att det är jag och Jono, då är det nog lättare att hitta.

Nu kom jag på något jag kan göra! Skönt, det kryper i bena på mig.
Hejrå

Inga kommentarer: