måndag, januari 18, 2010

Brr

För några dagar sedan började mitt element i köket att droppa. Eller det lät som att det droppade i det men inget kom ut. När jag stört mig på det till den grad att jag inte kunde sova så beslöt jag mig för att pysa det. Alltså släppa ut all luft och vänta tills vattnet kommer. Men det kom inget vatten. Och elementet var kallt.
Igår började elementet i vardagsrummet också droppa och vips så var det också kallt!

Så igår kväll sjönk temperaturen ner till 16 grader ungefär, och då hade jag min värmefläkt på. Sov med långkallingar, byxor, strumpor, duntofflor, linne och långärmad tröja under täcke och överkast. Ändå var det kallt. Kollade lite under natten när jag vaknade och det var nere på 14 grader emellanåt.

Trodde jag skulle vakna som en glasspinne, hoppades isåfall på Piggelin så det inte skulle vara så jobbigt att vakna och gå upp.

Inga kommentarer: