söndag, januari 17, 2010

Zombieland

Inte filmen asså, bara allt som är omkring mig. Jag skulle kunna claima the space around me och döpa det till Zombieland. Så känner jag idag. Somnar nästan sittande på jobbet. Det är mycket jobbigare att jobba dag, att börja sju, än att jobba natt, that's for sure.
Har två dagar till denna vecka med tidig morgon sen är det natt som gäller framöver. Känns helskönt.
Igår hade jag en effektiv dag ska ni veta. Hade jobbat 7-16, trött och dan kom jag hem och bestämde mig för att bädda rent i min säng. Fick ett vitt påslakanset av ELLE i prenumerationspresent som jag ville ha. I bara farten städade jag bort julen, grillade lite kycklinglår(som jag trodde var klara redan, men tji fick jag när jag öppnade påsen på jobbet och såg råheten skina mot mig) och fixade nya pyntsaker på borden. Sen slappade jag i soffan hela kvällen, fick tvinga mig att vara uppe till halv nio. Längre än så gick inte, somnade direkt och har nog sovit rätt bra ändå.

Imorse började jag 5, ska jobba till 16 och kommer nog ligga i soffan ikväll också. Ibland behöver man lite slapptid!

Now it is lunch for me.

2 kommentarer:

annika sa...

du får fan inte jobba påsk! då vill jag åka till kattne och dricka svart vinbär och sen skämma ut oss på stan :) först micke, sen glenn, who's next in line?

Glimra sa...

Haha jag kan redan tänka ut nästa som du kan håna :) men ingen är hemma i påsk, mamma och tommy åker till gotland. Vi får planera in typ helgen innan att vi har en fest med gänget!