onsdag, januari 13, 2010

Problem

- Min mobil som var på lagning verkar ha försvunnit i posten, vet inte alls var den är eller vad jag gör nu
- Mina älskade skor har gått sönder, men jag kan byta ut dom om jag hittar kvittot. Vilket jag inte gör
- Jag skulle tydligen skicka in ännu en studieförsäkran till CSN, innan jag gör det = inga pengar
- Gasräkningen som jag undrat över har kommit. Den är uppdelad årsvis, så jag måste betala hela räkningen för 2009 nu.
- Så fort jag blir frisk från den ena grejen kommer en ny. Har nu hörselgångsinflammation.
- Mitt hjärta slutar inte flimra i tid och otid

5 kommentarer:

J-fer sa...

BAJS!

J-fer sa...

Glömde kramen.
Kram!

Pollifaxen sa...

Ett tips är att köpa magnesium tillskott. Magnesium behövs för kroppens nerv och muskelfunktioner. Då hjärtat är en muskel så behöver det magnesium. När kroppen blir stressad försvinner magnesium ur kroppen på löpande band. Kaffe och annat med koffein skrämmer också bort magnesiumet ur kroppen. Jag har själv precis börjat med magnesiumtabletter igen.

Sen föreslår jag att du börjar dricka koffeinfritt kaffe då kaffe är något som stressar på hjärtat och blodtrycket. Sista tipset är att försöka motverka all sorts stress. Var ute i god tid, inget sista minuten hets. Om du måste öka takten fokusera på att du enast ökar det fysiska tempot och inte det psykiska (stressar).

Jag och mitt flippiga hjärta har det rätt bra just nu. Jobbar hårt på att inte tillåta mig hamna i "stress mode" utan focuserar rätt.

Har du bråttom till ett möte. Tänk inte "Bråttom till ett möte" Tänk "Nu får jag gå i rask takt". Hajjar du?

Glimra sa...

mycket bra tips :)

Pollifaxen sa...

Varsigod. Sen är ytterligare ett tips att försöka träna ett par gr i veckan. Jag är själv kass på't men får hjärtat och musklerna jobba av rent fysiska skäl så rensar man skallen lite. När jag tränade mycket var hjärtat mkt mindre stressat.

Sen har vi ju spikmattan också. Om du har svårt att somna. Den är ett grymt sömnmedel!