måndag, januari 18, 2010

Gårdagens pyssel



Jag har väntat med att köpa en ny almanacka för att jag inte hittat den rätta, eftersom min guldiga är så perfekt. Så kom jag på den briljanta idén att jag kan köpa innandömet och byta ut det bara.

Så jag köpte det på Ordning&Reda igår och gick glad i hågen hem för att fixa.

Upptäcker rätt snabbt detta misstag:




Nya innandömet:















Gamla innandömet:














Jag prövade diverse tillvägagångssätt för att få hålen på rätt ställen. Sax gjorde inga bra hål, de blev inte runda nog för att glida smidigt runt spiralen. Försökte med en liten skruvmejsel att göra hål, men det gick inte heller bra.

Kom på att jag kunde ta hålslagen och göra perfekta hål, men upptäckte snabbt att det var svårt att pricka rätt.














Efter mycket "räkna till 10"-andetag så försökte jag igen. Den här gången ritade jag exakt var ringarna skulle vara och var så sjukt noggrann för att få det så bra som möjligt. Det tog tid, men det var det värt, för nu har jag min guldiga fina almanacka med 2010 i!



















1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Hahaha. Trägen vinner!! :D