torsdag, januari 28, 2010

Onsdag (torsdag)

Idag har jag varit reporter. Gjorde nya intervjuer av anställda på Kfem inför tidningen som kommer i mars, det var skitkul. Nu har jag fått lite mer kött på benen, förra gången var det ju det allra första jobbet jag gjorde. Så jag la mig i mera och prövade att få olika poser och få modellerna att känna sig bra. Jag tror det gick bra och att jag gjorde ett bra jobb.

Sen gick jag hem och fick för mig att jag skulle laga riktig mat. Så jag gick och handlade kycklingfiléer. Jag la i fetaost i dem och så rulla jag in dem i bacon. Sen in i ugnen och så fick de bli klara där. Det blev jättegott. Prövade också att göra chokladmousse och chokladtårta på LCHF-vis, och det gick bra. Moussen blev gudomlig, men tårtan kan inte riktigt mäta sig med riktig chokladtårta, även om den blev rätt god.

Imorn ska jag jobba natt, så nu vänder jag på dygnet. Kollar på Glee och så laddar jag lite nya låtar till iPoden. Jag såg den där galan Hope for Haiti now häromdagen och fastnade för några låtar. Speciellt Christina Aguileras Lift me up. Mycket bra och känslosam låt. Den går på repeat nu. Det fanns många andra bra låtar också som jag laddat. Ska se om jag hittar dem på Youtube så lägger jag in dem här.

Nu sitter jag och smakar lite av min julglögg från finland, den är rätt god ändå. Inte lika söt och sliskig som svensk glögg.
Snart ska jag gå och lägga mig och imorn blir det träning med Ingemar! Grymt skoj!

2 kommentarer:

annika sa...

gott!!!

Anonym sa...

härligt att är härligt :)