måndag, februari 19, 2007

Hallå?

Eftersom jag är döv på ena örat och inte kan höra kunderna så måste jag ha min telefonlur på det örat jag är ovan vid. Det känns som att skriva med vänster hand. Det knäpper i örat och jag har en liten rädsla för att det ska utvecklas till öroninflammation.
Min mage är också lite knasig idag, det är som om den vill flytta. Den låter, rör sig och är helt oskön. Jag är alltid lite skraj för att det ska komma värsta ränn-du vet vad om jag bara skulle hosta eller nåt.

En rolig sak är ju att Nelly precis ringde. Skoj. Hon skulle beställa taxi och kom till mig. Hon lät alldeles lugn. Hej Tilla, det är Nelly. Som om hon visste. Hon sa att nån gång måste hon väl komma till mig, och det gjorde hon. Nelly är en beundransvärd människa. Jag önskar jag var som henne. Lika stark och bra. Men hon är några år äldre, så jag kanske kan lära mig. Jag ska ta vara på alla chanser om jag får jobbet i sommar. Jag ska vara bättre än förra året. Mera har hänt mig, mera har blivit lugnare. Jag säger inte att jag kanske har mognat, men jag vet iallafall att jag är säkrare på vad jag ska göra för att må bättre och vad som är mindre bra med mig. Tjafs, tjafs, men jag ska iallafall bli bättre nu.

Jag ska fan smyg-författa på jobbet när det är trist. Som nu, nu hade jag kunnat skriva tusen ord under alla dessa trista timmar. Jag började klockan fem imorse. Det är ändå ganksa nice då när man kommer på morgonen, inte så mycket att göra och skön stämning.

26 dagar kvar

Inga kommentarer: