torsdag, februari 22, 2007

Jag tror att min dansklubb ogillar mig. Jag känner mig verkligen inte med. Visst, jag bor i en annan stad, men jag är faktiskt en av de bästa i klubben. Känns som om man borde uppskatta mig. Av dessa orsaker har jag fattat min åsikt:
- Jag var den enda kursledaren som inte fick blommor på avslutningen
- Jag är aldrig med på kort från tävlingar
- De har skrivit att jag är i BVC men jag är i BVB
- När jag kommer till klubben är det vissa som typ kollar snett
- Jag har hört skitsnack om mig

Fast jag fick visserligen vara med på en film. Det var roligt. Men dock det enda... Jag har ju väldigt goda vänner i klubben, så jag vill inte riktigt bojkotta totalt. I-landsproblem.

Igår kväll hade jag massa bra tankar, men såklart har jag glömt dem nu. Jag borde ha skrivit ner dem direkt. Men så smart är man icke!
Jag har laddat hem hela första säsongen av Felicity och håller på att beta av de 22 avsnitten. Det är en sån nostalgitripp. Jag minns det från typ mellanstadiet, eller var det högstadiet? Jag gillar det så mycket, jag minns allt jag tyckte om alla karaktärer, alla känslor sitter ju kvar. Jag blir helt lycklig av Felicitys och Noels kärlek. Åh, nu kom jag på vad jag tänkte igår! Jag tänkte att jag alltid blir så lycklig av andras kärlekshistorier, på film eller i serier, men sen efter en stund blir jag så arg. Det slår aldrig fel. Jag vet inte riktigt varför jag blir arg, men det har väl nåt med avundsjuka att göra. Min cynism får mig ju att avsky allt sånt där efter tre sekunder av euforisk lycka. Samma sak när jag gråter, jag får en överväldigande sorg i typ tre minuter och sen bara släpper allt och jag blir apatisk. Wierd.
Nu har jag iallafall skaffat mig nya b12tabletter, så jag ska väl bli lugnare nu. Plus CK och plus samtalsgrejen om det nu blir av. Shit, ska jag bli lycklig? Harmonisk? Hur går det till? Hur är man då?

4 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Jag fick inga blommor från mina kursare på julavslutningen. Kanske främst för de inte ens vågade komma på festen.

På hemsidan står ju den klass du tävlar med Carl. Har ni gått upp i B? Om (grattis) så är det ju bara att påpeka detta för tävlingsansv. lätt missa detta på webben.

Skitsnack finns överallt. Man kan välja att antingen inte bry sig, eller slå dem på käften alt ngt mitt emellan.

Du finns väl visst med på bilder på hemsidan?

Jag är med på 3, en där jag ser galen ut, en annan där jag ser mindre galen ut och en där jag utpekas som kursledare.

Anonym sa...

Jag tänkte mest på bilderna från DM. Jag är ju i B för mig själv. Det stod att jag var i B för några veckor sen, men nu har de ändrat det. Minns du inte den julen, när alla kursledare och assistenter fick blommor av klubben, men inte jag?
/Tilla som inte orkar logga in

Pollifaxen sa...

Jo, jag kommer ihåg det. Men jag tror på samma som hände mig, noobee'sen vågar inte komma på ngra fester. Än mindre skrammla till flowers.

Fast jag har ngra beundrare i min nuvarande kurs. Ska tvinga dem till våravslutningen!!

Faaan va jag älskar hålla kurs. Får ev en till att hålla i V-åker, då som intensiv.

När man plåtar en tävling el likande får man hålla tillgodo med det som dyker upp framför kameran. Svårt hinna med fota annars :) Tror jag kan ha nån bild på er.

Nu är det let's dance. Vill ha likadan klänning som Yvonne hade, så fiin :)

Tar mig ett glas rött nu. Soft efter en trist arbetsvecka.

Anonym sa...

Hejsan!
Känner du inte igen vanlig svensk avundsjuka... Bry dig inte vad folk tycker. Du vet att dina vänner bryr sig och tycker om dig. Kul att se dig på tv förresten. Grattis till viktminskningen! Kram Ann