torsdag, november 01, 2007

Hairspray

Igår var jag på bio. Jag såg Hairspray, den var riktigt bra. Jag älskar ju musikaler och den här var upplyftande. Bra musik och härliga rollkaraktärer.
Förra veckan gick originalfilmen på tv, jag hann inte se hela, men jag gillade den Edna bättre än John Travoltas Edna.
När jag kom hem laddade jag hem musiken jag gillade, så nu har jag en happy spellista. Mia pratade ju om att jag skulle sluta lyssna på deppiga låtar för att de fick mig att bli ledsen, så nu hittar jag roliga bra låtar istället.
Låtar som lyfter upp mig:

Then you look at me - Celine Dion
Get free - The Vines
Woman - Wolfmother
Leave me alone - Pink
Comptine D´un Autre Ete-L´apre - Yann Tiersen
Sound of scilence - Simon & Garfunkle
Sweet Lorraine - Uriah Heep
Father of a son - The Ark
Everlong - Foo Fighters

Det är några iallafall.

Det var ganska roligt att gå på bio själv. Först ville jag inte, hade lite PMS-depp, men så kastade jag hjärtat före och bara gick. Det var inte så mycket folk där, klockan var 15,45. Skönt.
Jag gick och la mig direkt när jag kom hem vid 18. Låg och halvsov framför TVn. Jag vaknade lagom till Greys Anatomy. Den serien har jag inte följt alls, men sen olycke-avsnittet har jag kollat på det. Ska ladda hem hela serien så jag kan följa med i allt. Jag gillar George, och Izzie.
Kollar ni på Greys? Är det så bra som alla säger?

I helgen ska jag till Kattne. Älskade mormor fyller 75 och vi ska ha kalas på lördag. Sen är jag bjuden på två halloweenfester, vet inte riktigt vilken jag ska gå på. Olika fester, olika människor. Vi får se.
Det blir iallafall svart vinbär hemma hoppas jag :)

Idag ska jag jobba till 14, sen ska jag köpa bröd. Mamma och jag hittade lågkolhydratbröd på mässan i Älvsjö. Det var gott, kolla in på http://www.carbzone.se/.

Nu ska jag jobba. BRB

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har fulgt Greys Anatomy ganske lenge og syns den var bra. Men nå har jeg gått lei, de samme konflikter opp igjen og opp igjen. Kjærlighetsintriger............

Unknown sa...

Comptine D´un Autre Ete-L´apre - Yann Tiersen

i love!