söndag, december 23, 2007

Jul?

Helvete. Jag hade skrivit ett bra inlägg om jul och avsaknad av julkänsla och julgran, så dog firefox. Jävla blogger säger att alla inlägg sparas automatiskt. Okej, they dont!
Orkar inte skriva om allt, jag har ju redan fått ur mig det en gång.
Men i det stora hela handlade det om att julkänslan försvinner med åren och det är lite sorgligt.
Min familj har ingen julgran iår. Den får inte plats. När mamma sa det trodde jag hon skämtade. Ingen gran, ingen dotter sa jag. Men nu känns det inte så jobbigt. Förut har jag älskat julen så mycket, kanske håller jag fast vid nåt som jag inte behöver. Jag har ju svårt att släppa traditioner, tycker inte så mycket om förändringar i trygga saker. Men jag har väl lärt mig mer och mer. Det är okej med ingen gran.
Det blir jul iallafall som min morfar sa.

Jag hade en rolig kväll igår, hamnade i ett alfapetspel, på en bar, ute i snön, på ett pizzeriagolv, hos en kompis, i en taxi och sen i min säng.

Ikväll hoppas jag att vi ska dricka min glitterglögg. Det är glögg som glittrar! Kan det bli mer rätt? Jag älskar glögg, kan dricka alla sorter varm eller kall, och glitter är mitt andra namn. Den är ascool, ska posta bilder sen.

Imorn är det julafton. Förra julen somnade jag i soffan tidigt. Inte iår. Vi ska se karlbertil och svensson svensson. Det är våra traditioner, det kan ingen rubba på. Ni som inte sett karlbertil jonssons jul, se den, det är så bra. Så klockrent rakt igenom.

Nu ska jag leta rätt på julskivan så jag kan sprida lite jul.

Inga kommentarer: