fredag, december 28, 2007

Musikal

Shit. Jag är verkligen såld på musikaler. Jag finner mig själv sitta och småle lite förälskat när jag ser på high school musical. Leendet växer sig större när jag nu har börjat titta på nr 2. Jag tänkte att jag skulle ladda hem dem bara för att, men nu så kommer jag nog spara dem på datorn. Ojojoj var är jag på väg?
Det hjälper ju att Zac Efron är med i HSM(titta, jag använder till och med förkortningen), han är riktigt bra. Han är en av de sällsynta unga skådisarna som faktiskt kan agera och som har humor när det behövs. Alla andra har antingen en överdriven ton, ser söta ut på bild eller ingen talang alls. Plus att Zac kan sjunga och dansa och har de förföriska blå.

Vilka filmmusikaler finns det mer? Jag har Moulin Rouge, Hairspray, Hair. Helst vill jag ha såna där de brister ut i omotiverad sång och dans på gatorna av lycka.

Blommor och blad, just nu är jag glad.

Har förresten varit i sthlm över dagen för lite ärenden och på väg hem hamnade jag i en kupé tillsammans med galna kineser och en norsk barnfamilj. Det började med att jag fick flytta på mig för kineserna. Sen kom familjen in, med en typ 9-åring och tvilling-bebisar. Barnet höll i en tvilling och en av kines-tanterna satt och vinkade hysteriskt med handen framför bebisens ansikte. Sen tog hon den ur famnen på barnet. Helt fräckt. Föräldrarna iddes nog inte bli arga, hon ville ju bara gulla med barnet. Men ändå, fatta om nån tar ens barn.
Sen skulle familjen äta, de la tvillingarna bakom sig på sätet så de inte skulle ramla ner. Sen skulle kineserna äta burkskinka och mackor med sardiner. Fullständigt kaos. Alla skulle sträcka saker till varann och samtidigt gulla med och passa barnen som försökte bryta sig loss. Barnet ville hålla i bebisarna, och jag fick halv hjärtattack hela tiden, hon slängde omkring dem som en påse mjöl eller nåt. Huvud hängde och armar spretades.
Droppen var när jag trodde att de skulle byta blöjor på bebisarna inne i kupén. Som tur var gjorde de inte det, och jag skulle gå av då.
Snacka om att det var skönt att komma av. Nu ska jag avnjuta en slapparkväll med familjen och vin och räkor, utan en enda tanke på skrikande barn, kineser eller alla människor som trängs i sthlm.

Idag ska jag vara lantis och hata storstan.

Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävligt bra inlägg! Asroligt. Bra Tilla :D