söndag, december 23, 2007

PMS-dag

Jag drabbades av melankoli idag. Dagen har varit bra, men ingen julmusik. Hansons julskiva funkade inte. Disk not finilized, vad handlar det om? Det är ju en köpecd. Lackade. Sen när jag letade som en galning efter absolute christmas så hade tydligen tommy den i bussen. Lack nummer två. Vid maten laddade jag hem lite julmusik som vi kunde lyssna på när vi åt. De blev klara när vi ätit färdigt och de andra satt på tvn eller försvunnit upp på övervåningen. Tredje lacken. Skulle försöka ta mig nånstans för lite lugn, men överallt var det folk. Vi är fem pers på 114 kvadrat, och ändå kändes det för trångt.
Jag la mig i the grand bedroom och kollade på the nanny diaries. Sorglig. Det passade mig bra, då kunde jag skvätta lite väbehövda tårar över situationen. Filmen handlade om en nanny, jag kunde känna igen mig. Men hon hamnade inte i en underbar familj som jag gjorde. Jag är glad att jag fick jobba hos Berggrens. Önskar att jag hade gjort ett bättre jobb, men det är väl det där med hela hjärtat igen.
Känslan av att kvävas gick liksom inte över. Jag ville ringa Annelie, men kände att det bara skulle bli en börda. Ville ringa Linus, men kände att jag skulle dra ner honom. Istället höll jag mig inom mig och försökte rida ut stormen. Ville skrika, men hade ingen anledning.

Mina känslostormar är aldrig så stora nu som de var förut, för jag har kommit på att det inte gör nån skillnad. Jag tror att jag väljer mina känslor bättre nu, klarar av att stänga av de som inte behövs. Bra!

Fick ingen glitter-glögg idag heller. Jag har försökt få oss att dricka den sen i fredags. Snart skiter jag i de andra och dricker den själv. Men jag är ju en sån som vill dela saker med andra, speciellt min familj.
Godnatt min skatt

Inga kommentarer: