tisdag, september 12, 2006

Natt-tankar

Nu sitter jag här på jobbet igen. Det är ganska lungt, på en måndag händer det inte så mycket. Jag ska jobba i sju timmar till. Det blir bra med pengar det. Jag har suttit och kollat massa tågresor hit och dit och nu tror jag att jag har allt klart. Men frågan är om jag ska våga chansa på att inte boka en biljett på fredag, utan hoppas på en sista minuten-biljett. Det är halva priset på sista minuten, men risken finns ju att de är slut. Det kan ju ske, och jag måste ju komma dit. Kanske att jag kan vänta tills torsdag och beställa en sista minuten, men vågar jag det? Det kan ju vara värt 300 kr när man är fattig.

Det är så roligt med männsikor som ringer och svamlar nåt om tex kostnader och så och sen bara lägger på när de får höra priset. Som om vi var nån slags automat. Man kan väl vara trevlig? Fast å andra sidan så gör det inget, då slipper man vara trevlig tillbaks om de har varit jobbiga.

Första tävlingen på lördag, det ska bli skoj. Jag ser fram emot det jättemycket. Jag gillar att tävla med Carl. Han e skoj. Tänk att det var en blinddate första gången vi skulle tävla. Linn hade hittat nån som ville tävla med nån, och hon frågade mig, jag sa ja. Så när jag kom dit blev jag presenterad för honom och det kändes bra när vi tränade. Vi kom femma. Det var halvbra eftersom det var i D. Jag borde ha vunnit. Men men. Nu ska vi tävla i C och det bästa vi har kommit är nog fyra tror jag. Det vore roligt att få ihop många poäng och ta oss upp en klass. Fast vi skulle nog inte klara oss så superbra, jag vet inte. Det är egentligen roligare att vara bra i en klass lägre än att vara dålig i en klass bättre. Men nån gång ska jag ta mig till A-klass. Nån gång...

3 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Ja, men you better wait tills jag lallat runt i D i Ulrice med Calle ponken!!!!!!!!!! Be aware!

Pollifaxen sa...

Hade förresten första egna kursen ikväll! Det gick bra å alla gick åt rätt håll vid "Nya tjejer" woo!

Glimra sa...

Haha, vi har typ ett poäng, så du behöver inte oroa dig =) bra, den biten brukar vara svårast, du är ett bra steg på väg ;)