torsdag, september 07, 2006

Zombie

07,10 är klockan och jag har varit vaken över en timme... Jobbar gör jag också. Det går bra. Men det är jobbigt när jag är så trött, för jag måste ju vara lite alert, så jag inte svarar fel. Kul om jag svarar typ hej det är Tilla eller bananhammock eller nåt.
Igår var jag och Jennöh på gratisbio. Vi såg Sök. Den var... annorlunda. Vi diskuterade den länge och väl för att försöka förstå, men det gick inte så bra. Jag hade trott att det var en komedi om internet-dejting, och att jag skulle skratta, känna igen mig. Men det var mer en film om relationer och depp. Eller jag vet inte. Konstig var den. Men det var många bra, stora skådisar i filmen, så den måste ju vara bra.

Häromdagen hittade jag damm i mitt hår. Jag undrar om det betyder att jag blir gammal. Det tänkte jag igår också, när jag ville ha öronproppar på bion. Så kände jag i söndags också, när vi såg på bio. Då dog jag av ljudet. Tänk att se en skräckfilm eller värsta actionfilmen och hata det för att man blir döv. Jag kommer säkert vara en sån där kvinna som genomgår kriser vid varje födelsedag, skaffa yngre älskare, åka på suparresor vid 55, och färga håret rosa.

Imorgon kommer mamma till mig och vi ska göra IKEA. Jag ska köpa sängbotten, det ska bli skönt. Nu sover jag på en luftmadrass. En lyx-luftmadrass, dock, för jag brukar sova på en sån där luft/vatten-madrass, alltså en sån där platt röd/blå sak. Nu har jag en tjockare, från Rusta! Den ligger på min snabbt ihopsatta sängbotten som en provisorisk säng så jag slipper bo på golvet.

Å, nu ringde det en som lät som min gamla musiklärare, och han hade nästan samma namn. Roligt.

Ojoj, nu har det ringt oavbrutet sen jag började skriva. Nu är klockan tio i tio. Men det är ganksa kul när det kommer på rad och man får prata med hundra männsikor på så kort tid liksom. Jag har säkert tagit 140 samtal sen jag började. Så många männsikor jag kommer prata med innan jag dör. Mer än de flesta. Inte för att jag kommer prata med dem på nåt socialt vis, bara i typ 15 sekunder med varje, men ändå =)

Nu ska jag svara av lite mer. Klockan är tjugo över tio och jag har nästan 6 timmar kvar på jobbet!
Pusshej

5 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Låter kul! Själv säger jag mest "Hej jag heter Marie o kommer fr Sv skolfoto o jag ska ta en gruppbild på er..osv"....Ca 8 gr/dag plus. "Hej, varsågodåsitt, håller du upp lappen under hakan, bra lägger den bredvid, fötterna i rutan, höger hand på höger knä å så luuutar du dig lite frammåt mot knät, strålande. Så vrider du näsan lite mot mig och lutar huvudet pytte pytte åt höger. Kanon och så ett leende på tre, kom igen då, ett två.....klick...treee strålande och varsågod nästa" Mellan 150 och 350 gr/dag. De du!

Glimra sa...

haha, vi sociala kameleonter, inte konstigt vi kan snacka med de flesta =)

Pollifaxen sa...

Dessutom....har jag blivit hes! Världens sexigaste whiskey röst...trist jag inte behövde ngn whiskey först bara...

Glimra sa...

nice. bara inte barnen bli rädda )

Anonym sa...

Inte bara du som känner dig gammal i såfall. Jag har alltid öronproppar på bion. Tycker att ljudet är på tok för högt. Apotekets hudfärgade öronproppar är verkligen bra. Dänmpar lagom och sen sysns de inte heller om man har kort hår som jag.