fredag, september 15, 2006

Val

Den 23 september är det dubbelfest. Då spelar Bryan Adams på hovet och så har Ladies night sin föreställning i Globen. Jag gillart inte riktigt. För det första är jag inte hemma den kvällen, för det andra så är det väl dumt att man tar två stora föreställningar på samma kväll? Känns det inte lite fånigt att en stor artist som Bryan ska vara på Hovet och tre svenska artister i stora Globen. Eller Hovet kanske är lika stort, jag vet inte. Jag har inte varit där.
Känns jobbigt att jag inte är hemma, jag hade tänkt att chansa på att få sista minuten-biljetter till Bryan. Jag gillar honom. Det är inte många som jag känner som gillar han, det kanske är lite för gammalt, jag vet inte. Mycket jag vet inte i denna blogg, men men.
Summa är att jag gillar Bryan. Han har bra låtar och en skön röst. Jag har tre skivor som jag älskar. Alla låtar. Det är lite konstigt egentligen att jag inte anger honom som idol när någon frågar. Det är nog honom jag har flest skivor med av alla artister jag gillar. Fast å andra sidan så ligger de flesta låtarna på min dator, och där har jag kanske mera skivor med olika artister.

Ojoj vilket svammel.
Jag skulle skriva om att det är dumt att inte Bryan får vara i Globen, och att det är två stora saker samtidigt som jag vill se, och att jag hatar att jag inte är hemma då. Slut.

Idag ska jag åka till Linköping och sova hos Carl Sääv och sen fara till Karlskrona imorn. Egentligen vill jag åka direkt till Kna ikväll och sova hos piraten, men det va för dyrt. Jag har fått pengakris nu, det känns föga roligt. Det är två veckor kvar till löning och jag är stranded. Men imorgon ska jag ha skoj, Linus och jag ska tävla mot varandra, det ska bli exciting. Hoppas vi kommer på samma plats eller att jag vinner över honom. Men det lär inte hända, han är tokbra, och hans girl är också bra.

Nu är det bara 37 minuter kvar, idag har dagen gått fort. Skönt, undrar vad det beror på. Varför det gick fortare idag än igår. Kanske för att jag hade så ont igår. Igår var jag och Jennöh på nån bar och lyssna på nån som spelade. Det var roligt. Mest för att det var vi två. Det var hög volym och danskopior av oss. Nu kommer vi inte ses på länge igen, inte på hela helgen.

wish me luck in helgen. pusshej

1 kommentar:

Glimra sa...

jag ska till borås och tävla. men jag tävlar på söndagen, så egentligen kan jag gå på bryan och åka på söndagen... jag vet inte hur jag ska göra...