söndag, oktober 29, 2006

Homewrecker

Jag tror att sambon har städdille den här veckan. Hon har aldrig förut klagat på mig så mycket, och aldrig varit så renlig. Förut har jag tyckt att hon varit orenlig, men jag tror hon fått nåt slag av äckelmage nu, för hon städar som en tok. Köper nya grejor till lägenheten och jag kan känna spänningen från henne, hur hon nästan vill att jag ska flytta ikväll. En liten del av mig vill det också. Jag vågar inte ens säga till henne nu när hon dammsuger att jag dammsög lägenheten igår, för då kommer hon säkert klaga på hur jag gjort det.
Känns som en dubbelmoral när hon har så stökigt och sen klagar på mig. Hon får mig att känna mig liten och äcklig. Jag har aldrig klagat på henne, vare sig när hon slängde mina ägg, allt hennes hår i badkaret, berget av disk jag inte vågar diska, hur hon klagar på Kurre men älskar Tjejen. Jobbigt. Tur att jag står kvar i bostadskön.

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Städnojja kan drabba även den bäste! Just nu har jag dock lite pluspoäng på min snyltande syster så hon fick diska å dammsuga här idag...moahaha