tisdag, oktober 10, 2006

Vinet

Vinet. Det är alltid vinet som spökar. Men gott är det, jag gillart. Speciellt känslan jag får. Slappnat av. Japp,allt är avslappnat.

Idag på 45 minuter visar de nån docu om bögar, och såklart drar det upp Johans död. Johan som blev mördad och nedstoppad i en brunn i Katrineholm. Som blev mördad för att han var bög. Johan som var en av de snällaste jag kände. Han red i samma ridgrupp som jag och jag gillade honom. Vi brukade skratta tillsammans. Jag påstår inte att jag kände honom, men jag vet att jag gillade honom. Han fixade inte allt som gällde hästar, men vi hjälptes åt. Det var lite chockartat när vi hörde att han var död. Vi hade en till som dog i våran ridgrupp, en gammal man som var blind. Vi hade alltid pipande apparater vid varje bokstav i ridhuset så han skulle veta var på manegen vi var. Jag glömmer aldrig när Bengan sa att han var död. Vilka tragedier. Det känns konstigt att Johan blev mördad, för man kan inte veta vem som ska dö. Det konstigaste var väl att jag kände honom. Jag har känt en som blev mördad. Det är så tragiskt.

Shit, han är så läskig, pastorn som hatar bögar. Hans ögon är helt hysteriska. Han är galen. Alla är galna, vadå vem tror du att du är som tror nånting om Gud. Du borde akta dig för att ruttna i helvetet för det du tror.
Jag tror att man får tro vad man vill, Gud älskar alla ändå.
Var det Gud som skrev bibeln?

Inga kommentarer: