tisdag, april 03, 2007

If I´m gone when you wake up, please don´t cry.

Kommer nån ihåg bandet Hanson som figurerade på 90-talet? Synd för dem som inte gör det. Synd om de som tänker "Ja just det, det var ju det där bandet med den fåniga låten mmmbop". Hanson är jättebra, de har många andra bra låtar, och tro det eller ej, de har växt upp och tappat barnstämpeln. De har blitt snygga.
Jag tittar på deras aucoustic tour på Youtube. Riktigt bra. Alla tre är jävligt bra musiker och läskigt samspelta. Inte konstigt kanske, med tanke på att de alltid känt varann.

Jag sitter och lyssnar och mitt hjärta blåses upp. Tårarna hotar hela tiden att komma och jag vet egentligen inte varför. Som alltid. Jag skärmar av omvärlden med min hörlur och glömmer bort att andas. För det är det enda jag kan.

Kuba började med storm. Vi kom dit och det var skyfall. Men dagen efter var jättefin, vi låg och solade oss, brände rumpan när jag somnade i solen. Vi har träffat så mycket roligt folk. Mest kanadensare och tyskar. Stranden var underbar och det bästa var att lyssna på känslomusik och titta på vågorna. En timme gick som en minut. Behovet av havet tog aldrig slut.
Dricka varje kväll. Bra kvällar och mindre bra kvällar, men så är det väl alltid. Bästa dagen var den då vi vaknade, möttes på stranden, fortsatte, dansade på stranden, sjöng, skrattade, däckade, sa farväl och luften pös ut.
Maten var god, spriten var god. Min kropp hatar mig nu. Efter 8 veckor av Anna Skipper, sen några veckor av ganska ok mat så fick den två veckor av sprit och onyttig mat. Kroppen ställde om sig tidsmässigt och nu är den helt i kaos.

Sömnen är totalt lost. På torsdagen skulle vi åkt hem kl 13, men planet var försenar pga nån strejk i Thailand. Så vi skulle hämtas kl 02.15 på natten mellan torsdagen och fredagen. Vi somnade vid 23 och gick upp 01.30 (2, 5 h). Åkte till flygplatsen, planet lyfte kanske 06.30. Somnade i nån timme, sen var det frukost, film, lunch, film, så det blev inte så mycket sömn (ca 4 h). Kom hem och kunde inte sova. Somnade vid 04.30 Svensk tid. Sen gick jag upp vid halv tio och åkte till Västerås (5 h). Mötte världens bästa mamma och hade en jätterolig middag, tävlade och sen åkte jag hem. Jag gick ut med Lisa och Annika. No more stureplan. Somnade kanske vid 04.30. Gick upp halv elva, började jobba 12 (6 h). Jobbade till 21 och åkte hem. Jag var tvungen att kolla på Lost så jag somnade kanske 23.30. Gick upp 04, för jag började jobba 05 (4, 5 h). Jobbade hela dagen och sen gick mina planer i kras. Jag skulle ha tvättat och städat, men jag shoppade med Lisa istället. Sen gick vi till en cool krog. Desvärre var jag nykter eftersom jag skulle jobba idag. Så slutade det med att jag tog en taxi hem och somnade vid 2. Upp kl 4, började jobba kl 5 ( 2h). Så nu sitter jag här på jobbet som en zombie. Jag har alltså sovit 24 timmar på 6 dagar. Inte okej.
Ikväll vill jag åka till Uppsala och bugga, men jag vet att jag inte kommer palla det. Jag måste tvätta och städa och laga mat och framför allt sova.


Nu slutar jag snart jobba. Ska skicka texter och varma stärkande tankar till Annika i en svår stund. Be strong.


(För det är ju skönt att veta allt om mig utan att behöva höra av sig)

Inga kommentarer: