torsdag, april 05, 2007

Mardrömsvårkänsla

Jag drömde en mardröm nyss. Jag skulle gå ner i den trånga källaden och jag kom knappt in genom dörren. Allt krympte och sen var det som om nånting satt runt halsen på mig. Jag hade panik, jag vaknade av att jenny ringde och jag var så rädd att jag tryckte bort henne för jag trodde att jag inte kunde svara. Mitt hjärta dunkade så mycket. Så hårt. Det var bra att hon ringde och väckte mig, annars hade jag nog dött.
Om man dör i en dröm så dör man. Själen finns i drömmen, om själen dör kan man inte leva.

Jag tror att drömmen var ett tecken. Jag måste fly nu. Vill inte kvävas av min ångest av att leva på samma ställe mer än ett halvår. Jag måste vara fri, vill slänga mina onödiga saker, vill inte ha nåt att tvingas kvar av. Nu har jag för mycket som håller mig, som gör att jag måste stanna. Jag är så rädd för ekorrhjulet. Det känns som om när man mognar och tvingas växa upp så slocknar man lite för varje gång. Jag minns när jag var yngre och full av hopp. Men Niklas visade mig att killar var svin, så gjorde också Micke. Sen visade Erika mig det som jag egentligen visste, vänner överger när man behöver dem mest. Så har det alltid varit. Sen visade världen mig att man måste ha ett tufft skal, Kattis visade mig att människor kan vara rent ut sagt elaka. Mitt ljus har slocknat mer och mer, jag vill inte det. Jag är så rädd för att hamna inne i kaninpälsen, jag vill inte krypa längre in. Jag vill vara kvar ute i spetsen så jag kan se det magiska med universum, jag vill inte tappa ljuset, tappa förundran över saker som sker, jag vill inte tappa hoppet och glädjen över att finnas till. Jag vill inte bli inskränkt och irriterad på allt, jag ser det överallt, folk som bara är bittra. Jag känner det hända med mig också ibland, på tunnelbanan, på discon, i köer. Det är som om jag vill bita huvet av alla människor som jag irriterar mig på. Jag vill inte hata, jag vill inte vara bitter. Jag vill kunna älska människor, värdlen, livet.
Vi hinner inte med att leva. Våra liv springer ifrån oss medan vi försöker hinna med andra saker. Jag vill inte. Jag vill inte inte hinna med livet, för det är nu, och jag vill vara i nuet,jag vägrar jag vägrar känslor, sluta skicka felaktiga känslor till mig, jag vägrar ta emot det, jag vägrar låta er styra hur jag mår, kom inte hit och tro att ni vet hur jag ska må. Jag måste få välja själv.
(Vågar jag, vill jag, vad händer, kan jag?)

Everything changes, from now on.

1 kommentar:

Pollifaxen sa...

Själv drömde jag att jag missade ett heat på en tävling. Fick panik för att jag trots att jag ej varit med hade blivit upplockad i B klass. Vaknade och fick för mig att klockan var 11 (gick utb o skulle vara där 8) vände på klockan och insåg att den inte var 11. Insåg sen att den ändå gick fel....men åt andra hållet :S