måndag, augusti 04, 2008

Måndag

I natt satt jag uppe till typ halv två framför datorn. Egentligen var jag supertrött och trodde att jag skulle somna innan nio, men det finns en vettig anledning.
Igår var jag på utomhusbio och såg på en film som hette Across the universe. Det var en film som dök rakt in i hjärtat i första minuten. Jag och Marie googlade filmen lite innan bara för att veta vad det skulle vara för nåt, och så kom jag på att jag hört talas om en film med bara Beatleslåtar för länge sen och då hade jag tänkt att det kanske vore kul att se.
Hela kvällen hade varit seg, jag hade suttit hemma och kollat på det okända typ och tänkt att jag skulle skita i filmen, men sen så sa Marie att hon också skulle gå, så då gick jag. Tack gode Gud för det, det var en härlig kväll. Johanna Raring hittade mig också, eller egenligen var det väl hennes mamma som hittade mig, men i alla fall så satt Johanna med oss och kollade på filmen.
Filmen ja. Helt underbar. Lite psykadelisk i mitten, men som mamma sa; Beatles hade ju en sån period, så det var väl därför alla var lite höga och blå gubbar dök upp.
Det skulle ha varit en väldigt bra story utan alla de där scenerna, även om många av dem var väldigt vackra och konstnärliga. Kanske är regissören lite FÖR konstnärlig. Det blev som två olika filmer, man tittade på storyn och våndades över de unga tu som var kära och stötte på problem, och sen tittade man på de vackra scenerna som blev nåt slags pausmoment mellan den riktiga historien.

Ni minns att jag sa att jag skulle åka hem på torsdagen och sen blev det fredagen? Det blev tillslut lördag morgon som jag lämnade ön. Det var inte rolig och jag skulle ha kunnat stanna, men jag ångrar inte att jag åkte.
Klockan sju på morgonen gick båten och var i nynäs tio. Jag åkte båtbuss, fick den sista platsen på bussen, sov hela vägen och när jag kom fram bestämde jag mig för att låsa in mina väskor på centralen. Tio i tolv gick bussen mot Djurö och jag stressade lite när jag skulle bestämma mig för vad jag ville ha med mig, men glömde inget mer än mobilladdaren.
Jag lyckades också möta Jenny på vägen, det var oväntat och väldigt skojigt.
Bussresan gick jättebra, jag var verkligen på busshumör. Lyssnade på Lars Winnerbäcks sommarprogram i P1. Jag har inte riktigt gillat honom, han har lite för släpig röst även om jag verkligen gillar hans musik och texter. Men i alla fall så lyssnade jag på honom och blev helt omvänd. Han är helt härlig. Rolig och smart. Mycket av det han pratade om fick mig att le. Historien om prestationsångest var roligast. You day.
Kom fram till Djurö och träffade på mysbyxe-gänget. Vi åkte till stugan och käka brunch. Sen spelade vi kort och bara hängde. Micke och Sanna joinade oss senare och vi grillade och gjorde oss klara för dansen.
Det var Date som spelade och de var rätt bra. Jag hade inte så höga förväntningar, men jag fick en asbra kväll. Jag lyckades bli uppbjuden av B och det var stort. Jag dansade sexyfox med både Karl och Henke, så kvällen var asbra. Jag hamnade på film, lyssnade på reggae med Emil, fick ett hem av Jullan, gratis korv av Hanna och drack alcogel med Anki. Helt klart en bra kväll. Jag blev lite depp i slutet, men det kanske berodde på att jag då varit uppe i ett dygn minus 2 timmar.

Så nu sitter jag här och lyssnar på Beatles och Lars Winnerbäck. Ska på nån hälsodag nere på torget och sen på Liv i Parken.

Men först ska jag ge mig ut och springa lite!
You Day

Inga kommentarer: