fredag, augusti 08, 2008

OS

Jag hoppas verkligen att ni ser på OS-invigningen. Det är helcrazy. Så extremt snygga saker de visade upp. Nu är det inmarschen och det är ju inte lika festligt, men roligt att se skillnaderna på de olika trupperna. Kina har typ tre trupper, och endel länder har tre deltagare. Vissa man ser undrar man ju hur de kan vara idrottare, men vad vet jag.
Vissa av de som går i marschen har med sig filmkamera, de pratar i telefon eller filmar med mobilen, det känns väldigt oproffsigt. Samma som när de vinkar hysteriskt när de ser att de är med på the big screen inne i hallen.
Sen får alla över 200 trupper samlas inne i en stor ring av hejarklackare som nu borde vara helt slut av allt hoppande. Där får grekerna, som gick in först, stå i tusen år och bara glo på de andra som går runt dem.
Men man kan inte låta bli att bli lite patriotisk, jag längtar tills Sverige ska gå in. De är typ nr 180 av de som går in, och jag vet inte ens om de har kommit halvvägs än, så jag får väl fortsätta titta bara.

Inga kommentarer: