tisdag, september 16, 2008

Promenad hem

När jag går hem från jobbet ( ja, jag bor ju nära nu), så går jag genom sturegallerian. Varje gång jag närmar mig utecompagniet och sturehof så spetstas mina ögon. Jag blir mottaglig för alla människor som går förbi eller som sitter och käkar, jag tittar på alla jag ser för att kunna se om jag känner igen nån. Kanske lyckas jag se nån jag känner igen, nån känd person. På sturehof sitter inte ofta nån som är värd att se, men iförrgår till exempel såg jag Rachel Molin stå och röka med sitt röda hår i perfektion.

Färden går vidare in genom sturegallerian. Jag suktar på Sturebadet och vägrar möta de "här hör du inte hemma"-blickar jag får av personalen (kan mycket väl vara inbillning), och sen går jag förbi en affär (som jag inte kan namnet på, trots idogt letande på sturegallerians hemsida) med underbara klänningar. Den ligger precis bakom rulltrappan till MQ. Jag tänker jämt på Uli från Project Runway när jag ser dom, det är hennes stil.



















Sen går jag förbi cafét som ligger precis innanför Grev turegatan och där spanas det också. Men där sitter oftast bara vanliga människor, eller kanske människor som försöker vara speciella med solbrillor och blekt hår.

Sen går jag ut på min gata och då kikar man in på Grodan, även fast det är ganska folktomt där. Nästa destination är min egen port och sen bara lugnet i min egen lya!

Inga kommentarer: