måndag, september 29, 2008

Helgen

Jag var i dalarna i helgen. Två gånger.
I lördags besökte jag Ludvika för en tävling som gick bra. Det är så roligt och intressant att döma och prata med de andra som kan sina saker bättre än jag. Alltid får jag lite ångest över att jag inte vet om jag är tillräckligt bra eller om jag verkligen vill det här. Men varje gång så älskar jag det ju, så varför ska jag inte göra det? Måste våga kasta hjärtat före och bara testa, jag kan inte bli nedstämd om det inte går bra, då ska jag bara kämpa hårdare.

I går var jag i Borlänge på äventyrsbad. Känslan inför att visa sig i bikini var ju inte så härlig kan jag säga, men sen bestämde jag mig för att inte bry mig, och då blev det kul. Jag vågade till och med åka rutchkanor! Jag har ju blivit lite harig på senaste, så jag trodde inte jag skulle åka nåt, men det gjorde jag! BRA!

Nu börjar en 11-dagarsperiod där jag börjar tidigt på jobbet. Måste stålsätta mig inför det, för jag kommer säkert vara helt slut efter det.




Här kommer lite bilder från förra veckan:

Jag och Annika gick på bio och såg Jan Troells film Maria Larssons eviga ögonblick. Det var tydligen biljetter som man fått från en damtidning. Så det var vi och de lite mognare människorna som kollade.






På torsdagen skulle vi gå på Cafét och fira den nya radiokanalen 107,5, så jag tänkte att jag skulle prova att ha lösögonfransar. Mycket snyggt. Sen slutade kvällen iallafall på N´See bar, och det var väldigt trevligt.

Förra fredagen var jag på ett skivstångspass på Friskis och Svettis. Väldigt jobbigt, men lite skoj också, måste ju verkligen komma igång med det där. Det börjar gå utför.





I lördags var mamma hos mig. Vi var på stadsvandring i Per Anders Fogelströms spår. Annika var med också. Alla tre var väldigt besvikna, vi ville höra allt om hur Emelie och de andra bodde, men allt han gjorde var att prata tyst om andra saker och sjunga låtar som sjöngs på den tiden.


Eftermiddagen spenderades på IKEA. Det var en hetsig dag och mycket gick fel. Men allt blev bra och vi hade en mysig hemmakväll på mina nya stolar vid mitt nya bord.

2 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Nu har jag värsta grejjen på gång. Du minns vi pratade London. Nu är jag lite på G att åka den 16-18 oktober. Flyget går på runt 500 spänn just då och hotell kan man få schyst för 170 pund för 2 nätter. Dvs typ 1000 spänn/skalle. Tänkte ta med syster men syster tycker hon förlorar för mkt inkomst så frågan är....ska vi göra London?!

Glimra sa...

jag jobbar då, plus att det är GP i sthlm :(