torsdag, oktober 02, 2008

LOOOOVE

Igår var jag och Linus och kollade på R.E.A. på Hamburger Börs. Det var jättebra. Vi käka god mat och sen såg vi showen. Jag var ju på showen för två år sen också, fast då ensam. Men nu slapp jag sitta ensam i ett hörn och se konstigt ut.


Showen var rolig, det var tydligen en greatest hits-show, så några grejor kände jag igen, och några var nya. Men Andreas Nilsson är alltid bäst, jag skulle kunna titta på showen igen bara för hans skull. Jag minns när jag föll för honom första gången, på Romateatern 2002 när han spelade Puck i En midsommarnattsdröm. Vilken stjärna, jag var helt i extas efteråt, de jag var med fick ta kort på honom och mig och jag sa efteråt att jag måste sett så blek och tråkig ut bredvid honom, men Kent sa "nej, du sken som en sol". Det var efter det som jag sökte jobb på Roma. Jag har lyckats träffa honom några gånger och varje gång har jag rodnat och blivit blyg och rädd. Vet inte varför jag tycker just han är så fantastisk, men det spelar ingen roll. Så är det helt enkelt, han är helbäst.


De andra i showen är ju såklart också superbra, Jan Åströms sångröst och mimik är super. Anders Lundin kan verkligen humor, fast man inte kan tro det. Hans imitation av Magnus Härenstam är oöverträffelig. Både Cissi och Rachel är väligt roliga, de lyfter ofta showen med sina talanger. Men Andreas är bäst. Hans kroppsspråk och mimik och sångröst och allt!


Inga kommentarer: