torsdag, oktober 09, 2008

Igår kväll (och i fredags)

Igår hade jag storkok. Jag har upptäckt att mina pengar sinar mer och mer, så jag handlade massa mat och gjorde matlådor. Det var riktigt kul, jag höll igång som 17, och fick ihop ganska mycket och bra mat.

Här har jag startat igång med blomkålsgratäng och ska steka blodpudding och köttfärs.

Blomkålsgratäng!

Köttfärs och blodpudding!

Lite blandning av grädde och creme fraiche till köttfärsen.

Massa maaat!

Bifogar även en bild från i fredags. Jag, Annika och Kattis var och kolla på fotboll. Allt var frid och fröjd tills det började regna. Alltså inte lite regn heller, det var verkligen ett skyfall. De står under träd och buskar i mörkret, jag kan förstå om ni inte ser vad bilden föreställer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en likadan spis som du har. det är ett jäkla drag i de där! vet du förresten var man kan hitta ett sånt där galler till ugnen?

Glimra sa...

jag vet inte riktigt vad för galler du menar?