lördag, oktober 25, 2008

Den man älskar

Väldigt bra film. Det kunde ha blivit mycket värre, de kunde gjort den smutsigare och hemskare, men de fegade kanske ur. Eller så är jag lite för makaber, jag hade redan tänkt ut en massa saker som kunde hänt.
Men ändå, väldigt bra film. Tung, svensk, Rolf Lassgård. Antingen han eller Mikael Nykvist, de är ju i alla svenska filmer. Fast det gör inget.

Jonas Karlsson var med också, och bara det gör ju filmen värd att se. Han är en av de bästa, jag älskar hela honom. Vissa bara faller man för, och där var det kärlek vid första ögonkastet. Har aldrig blivit så nipprig av en grön julhund.

Jag har kollat på många filmer nu när jag har min ensamhelg. Rekommenderar The Bucket List, bra film. Har även sett John Tucker must die, en söt high schoolfilm, step brothers (som inte var så bra som jag trodde) och Wedding Crashers (som var mycket bättre än jag trodde).
Nu ska jag ge mig på Catch and Release, tror den kommer vara bra.

Inga kommentarer: