måndag, oktober 20, 2008

Egentid

Jag tror inte jag är van vid så här mycket sociala aktiviteter jag haft de senaste veckorna. Varje dag har jag nåt att göra, nånstans att gå eller nån att träffa. Jag klagar absolut inte, det är aldrig nåt tråkigt jag gör, men jag menar bara att jag behöver andas. Typ ta semester från mig själv.

Det är som en enda lång spiral. Jag sitter varje dag på jobbet och längtar tills arbetsdagen är över, sen gör jag andra saker hela eftermiddagen/kvällen och längtar bara tills jag ska få gå och sova. Sen börjar det om. Jag har det där äta-jobba-sova-dö-livet, fast med ett extra stjärnglimmer eftersom jag gör roliga saker också.

Idag har jag iallafall planerat in lite egen tid. Det är viktigt, tycker jag, att man har det. Lite egentid, tid för återhämtning och reflekteringar.

Och på fredag ska jag vara ledig och oanträffbar hela dagen. Bara jag, min dator och nåt gott att äta. Det är min nästa vecko-check-point. Jag har check-points hela tiden. Varje dag, varje vecka, varje år.

På dagarna om jag jobbar 7-16:

Första check-pointen(här tänkte jag förkorta det ordet till CP:t, men det kändes kanske inte helt ok): 9,30, när rusningen är över

Andra är när det blir lunch-dags.

Tredje är när man undvikit att kolla klockan på länge och upptäcker att den är typ 14-14,30 och det snart är dags att gå hem.


Vecko-check: Alltid en ständig nedräkning till nåt speciellt jag ska göra den veckan eller nästa. Plus att jag har bestämda grejor att göra på tisdagar, onsdagar och torsdagar, så det blir en egen check.


Bra att ni vet det nu. Känns tryggt.


Föresten så har jag försökt hänga med lite i stormen kring Katrin, som gjorde bort sig lite i TV400. Jag är på hennes sida, tycker att om TV4 anställer henne för att skapa lite storm så får de väl stå för det. Medieuppmärksamhet blir det ju iallafall, mer än om det bara skulle vara Idol. All uppmärksamhet är ju bra uppmärksamhet när man tänker pengar.

Tror inte att de inte visste vad som skulle kunna ske om hon var med.


Avslutar med en bild av hur Linn packar. Detta är hennes hår/hudvårdsgrejor. Bara. Hon hade med sig detta plus en necessär plus en sminkväska plus hårfön och plattång. För två nätter.

Inga kommentarer: