lördag, oktober 04, 2008

Sorgligt

För några veckor sen stod det i Katrineholmskuriren om en ny singelolycka med bil. Då spekulerade vi lite i vem det var och det fanns vissa rykten som hade florerat runt. De ryktena gillade jag inte när jag hörde dem, för jag kände den personen.
Nu läser jag tidningen igen och ser att ryktena stämde. Det var en gammal klasskompis till mig och det känns så sorgligt. Även om vi inte hade nån kontakt på senaste år, knappt att vi hälsade, så hade vi ändå roligt ihop när vi var yngre och jag har ju alltid vetat vem han är. Var.
Känns som det händer lite för ofta att folk kör ihjäl sig. Vet inte om det bara är i min stad, men där har det hänt för många gånger senaste tiden. Man får ett slag i magen när man läser, det skulle kunna vara min lillebror det handlade om. Såna tankar får nästan inte ens komma i närheten av mig.

Inga kommentarer: