onsdag, november 19, 2008

Igår då

Så fort jag tog av mig örängena (jag tål dem inte riktigt) så började oturen återvända. Igår åkte jag till Uppsala för träning. Jag var lite tveksam innan för jag var så trött, tänkte om det kanske var bättre om jag var hemma. Men bestämde mig i alla fall för att åka.

Tåget till Uppsala brukar alltid vara överfullt och de kollar aldrig biljetter där, så jag brukar inte köpa nån. Samma sak igår, fullt med folk, jag köpte ingen biljett. Men se där, då hade de två konduktörer, en från varje håll. Så då blev det 120 kr istället för 58... Jaja, inget mer med det tänkte jag. Jag har ju sparat pengar förut på att åka gratis, så jag blev inte helt ledsen.

Men sen gick träningen ganska bra, det kändes lite bättre. Jag fick skjuts till stationen av en vän och när jag kom dit så upptäckte jag att min mobil var kvar i Graneberg.

Fan. Det var bara att ta bussen tillbaks och hämta den. Bussen tar typ en halvtimme, och när jag kom fram tittade alla förvånat på mig. Hehe, glömde mobilen sa jag och skyndade ut till busshållsplatsen igen för att åka tillbaks till centralen. När jag stod där i kylan åkte några från kursen förbi mig, som skulle till sthlm. Tänkte att de kanske skulle stanna och fråga om jag ville åka med, men icke. Så där stod jag ensam i mörkret. Då kommer Malin ut och ser mig knappt, hon skyndade över till hållplatsen på andra sidan vägen. Jag stod tydligen på fel sida. Så vi hade en bra pratstund på bussen och när vi kom fram kollade jag tåg till sthlm. Okej, den gick för 5 minuter sen och nästa går om en timme. Då var klockan 22.10 och tåget gick 23.09. Det var bara att slå sig ner i vänthallen, men där fick jag inte sitta länge, nån städare skulle flytta alla bänkar.

När tåget tillslut kom gick jag så långt fram som möjligt, för då kommer man in närmast utgången till centralen. Men då var tydligen de första vagnarna avstängda, så jag fick sätta mig i mitten.

Jag läste ut Flyga drake innan tåget ens gått och sen slumrade jag till när vi åkte. Framme i märsta stannade tåget ovanligt länge och killen som satt bredvid mig sa nåt om att tåget var trasigt. Vi var tvugna att byta till buss. Suck. Ut i kylan och in i en iskall buss. Cool buss dock, fåtöljer som säten.

Vi kom in till centralen vid 00.15 och då missade jag precis en tunnelbana, så jag fick vänta några minuter extra. Vid halv ett kom jag in hemma och var astrött och sur.

Sömnbristen ökas ju på eftersom jag började 7 imorse...

Slutar kl 12 och då ska jag gå hem och sova. Äta nyttig mat och sen sova.

Ikväll blire AW-premiär för Linus och Djönes. Skoj.



Trött, förbannad, svettig

Inga kommentarer: